Teenage Mutant Ninja Turtles su atavizam prošlog vremena, ajkula franšiza koja je preživjela kraj osamdesetih i devedesete, nastavivši postojanje u različitim oblicima, ali bez istinskih promjena.
Naravno, nama emotivno najprisnija varijanta Ninja Turtlesa je kad su uz pomoć RTB sinhronizacije postale Mladi Mutanti Ninja Kornjače. Zato je veoma moguće da je generacija odrastala na toj verziji popularnog crtića (crtaća!) svoja prva TMNT igraća iskustva stekla uz Super Nintendo i ultrapopularnu Turtles in Time, beat-em-up naslov koji je, kako je pokazalo vrijeme, bio djed Shredder's Revengea.
A i to Shredder's Revenge definitivno bolje zvuči kao Sekačeva osveta, zar ne?
Nakon što su vratili vjeru u beat-em-up žanr sa Streets of Rage 4, DotEmu se prihvatio rituala vaskrsnuća Teenage Mutant Ninja Turtles franšize. TMNT: Shredder's Revenge predstavlja ljubavnu odu odličnom “Turtles in Time” naslovu, osamdesetima i ranim devedesetim koje su posljednje u dosadašnjem trajanju ljudskog čovječanstva uporno inzistirale na ideji pankera najgorih negativaca na koje možete naletiti u mračnoj ulici.
Realno gledano, kada ste posljednji put naletili na irokeze koje u ruiniranim prigradskim ulicama izvode teške aktove kriminala poput skidanja guma sa kombija supeherojnjača?
Shredder's Revenge je briljantan na dva nivoa.
Prvi je briljantnost u domeni beat-em-upa, vizuelna, idejna i kontrolama. Bez želja da zadovolje modernu publiku, Tribute Games i DotEmu su ukuhali u istoj šerpi sve sastojke dobrog beat-em-upa, kako bi ponudili nostalgično-slatkast naslov bivšoj djeci, a sadašnjoj potrošačkoj snazi.
Vizuelnom identitetu se zaista ne može šta prigovoriti; Shredder's Revenge vjerno prati pikselasti identitet Turtles In Timea, modernizirajući ga glatkim animacijama i većim brojem sličica po sekundi. To je i više nego dobro jer igre koje inzistiraju na pixel artu najčešće u svojoj potrazi za autentičnošću zaboravljaju da danas u šarenilo buljimo na sofisticiranijim spravama i da priklanjanje starim tehnologijama može izuzetno smoriti čovjeka u tim okolnostima. Povećao se broj piksela na ekranima, povećajte i broj piksela u animacijama, pobogu!
Taj identitet prati u stopu i idejna privrženost prošlosti; u Shredder's Revengeu naići ćete na sve oblike omaža, od pomoći koju dobijete u obliku pizze skrivene unutar kante za smeće, bosseva čije etape napada pokušavate memorisati, pa sve do nivoa u pokretu (na TMNT skejtu!) koji se zaista dokazuju kao hvale vrijedan omaž, a ne usputno integrisan element.
Igra Tribute Gamesa i DotEmua donosi lagane kontrole i button-mash osnovu koja vas ipak na težim nivoima neće dovesti daleko.
A zašto?
Zato jer je drugi nivo briljantnosti evolucija svakog od elemenata. Zaprepašten sam balansom koji je razvojni tim uspio postići, činjenicom da su unaprijedili sve elemente bez da isti izgube svoj smisao.
I zaista su vizuelni, idejni i element kontrola morali biti rođeni ponovo, kao reinkarnacija potrebna igračima koji vole staro, ali im je potreban novi izazov da motiviše.
Tako je Shredder's Revenge donijela nove, modernije mehanizme, poput multiplayera za šest igrača, collectiblesa i ciljeva koji će vas natjerati da igru pređete nekoliko puta. Pored Nindži Kornjači, igrivi likovi su i Casey Jones, Splinter i April O'Neil. April O'Neil je 2021. godine prvi put u historiji svog postojanja postala igrivi karakter.
Time je ispravljena decenijska nepravda, i ovo ne govorim iz perspektive nikakve woke individue, već dječaka koji već 20 godina ne vjeruje da je April O'Neil mogla opstati živa i zdrava u svim svojim avanturama sa Kornjačama da nije posjedovala značajnu fizičku spremu koja nam nikad nije pokazana. Mogućnost da je vodimo kroz nivoe sada je samo realizacija u mojoj glavi davno prihvaćenih ideja.
Generalno očekujte trajanje kampanje do 3 sata. Zbog toga mi se igra isprva doimala kao brzi cash-grab, ali sam igranjem otkrio da je trajanje jedne kampanje savršeno balansirano, kako zbog samog žanra, tako i zbog malo slobodnog vremena, što je specifično za (evo ga opet) one kojima je igra i namijenjena.
Sam akt tuče na ekranu je zadovoljavajuće iskustvo zbog mnoštva akcije, ali i moderniziranja beat-em-up kontrola; tako su se klasičnim potezima poput bacanja neprijatelja ka igračima pridružile i nove serije udaraca i specijalni potezi.
Vrijedi napomenuti da je podizanje produkcijskih vrijednosti ostvareno i kroz audio. Mike Patton (Faith No More) je otpjevao novu verziju klasične uvodne numere, a članovi Wu-Tanga Raekwon i GhostFace Killah snimili singl “We Ain't Come To Lose” za potrebe igre. Ta činjenica govori dovoljno sama za sebe.
“Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge” je prekrasno balansirano igraće iskustvo, dovoljno retro da bi zadovoljlilo mlade, a istovremeno moderetro, izazovno i pristupačno onima koji su narasli.
I dalje se ispod zemlje voze sa nečim što je veliko ko Marakana. Zato ne čekajte, zavežite traku omiljene boje oko očiju i spasite New York od Sekačeve osvete!