Britanska kuća Roll7 koja stoji iza naslova NOT A HERO ranije je radila na minimalističkom skateboarding naslovu OlliOlli. Iako je OlliOlli žestoko nahvaljen od strane kritičara i publike (i to ne bez razloga!), ja se nikada nisam mogao naviknuti na njegovu ‘jednostavnost’. Meni su i Tony Hawk naslovi dovoljno jednostavni, a igrajući OlliOlli primijetio sam da mi minimalizam te 2D igre ne dopušta da se u potpunosti unesem u samu igru – falilo je tu mesa na, doduše, lijepom skeletu.
U NOT A HERO, Roll7 u jednu ruku ponavlja formulu, ali sa radikalno drugačijim rezultatima.
U NOT A HERO preuzimate ulogu jednog od političkih aktivista koji uz pomoć hladnog i vatrenog oružja pokušavaju osigurati dobar marketing i izbornu pobjedu BunnyLorda, ljubičastog antropomorfnog zeca koji putuje kroz vrijeme, voli milkshake, tetku Ruby i ne libi se potaknuti članove svog fan kluba (likovi sa kojima možete igrati) na sasvim besmislen masakr.U pitanju je apsurdna politička satira koja se priča kroz scene nasilja i nasumičnih monologa BunnyLorda prije i nakon svakog nivoa. Upravo me ta nasumičnost i količina gluposti koju BunnyLord melje donekle podsjećaju na bh. političare kada pojašnjavaju nešto o čemu ni sami nemaju pojma. Šteta samo što i toliko smiješni monolozi nekad postanu brutalno dosadni jer algoritam koji ih kreira namjerno pravi pauze u govoru (simulira li, simulira), pa ćete se samo snagom volje oduprijeti da preskočite doskočice BunnyLorda.
U igri ćete kroz tri sedmice djelovanja (jedan dan – jedan nivo, nedjelja – nivo sa šefom) morati od kriminala očistiti tri gradske zone koje vrve stereotipima iz krimi filmova, te klasičnim negativcima, Rusima, Jamajkancima i Azijatima. Nivoi su izgledom veoma slični, ali mi to nije nimalo smetalo jer nemate baš vremena da razgledate okolo kada se nađete u svijetu BunnyLorda, što ćete se i sami uvjeriti.
Igra je smještena u 2D svijet, a kontrole su veoma jednostavne, uz pomoć strelica se krećete, sa slovom X klizite (proklizavanje možete koristiti i da neprijatelja srušite na pod), sa C pucate, sa V bacate bombe i sa Spacebarom punite oružje. Nikakva komplikacija. Prije nego što upadnete na nivo, imat ćete priliku izabrati lika. Počinjete sa jednim, a nove likove otključavate kako uspješno prelazite misije i ostvarujete zadane sporedne zadatke. Svaki lik ima posebne osobine, te će upravo njihove karakteristike odrediti vaš stil igranja. Meni najdraži lik prikazan je na slici ispod ovog pasusa – Jesus je pretjerano seksualiziran Španac jako neprecizan u rukovanju oružjem koji sve vrijeme mrda kukovima i kada ga ubiju, prije no što padne mrtav, popije još jedno piće. Paletom boja i izgledom mene je nevjerovatno podsjetio na John Turturra u The Big Lebowskom.
Igra vam kroz nekoliko prvih, laganih nivoa pojašnjava strukturu i mehaniku. Na svakom nivou nalazi se veliki broj zaklona iza kojih se možete sakriti od neprijateljske vatre i puniti svoje oružje. Kako igrate, shvatate da priča o skrivanju baš i ne pije puno vode – osnova NOT A HERO je precizan tajming pucanja, mijenjanja šaržera i kontrola neprijateljskih valova, nikako skrivanje iza stubova koje se toliko potencira na samom početku. Kako igra odmiče, preživjeti je sve teži i teži (ne i nemoguć) zadatak, zahvaljujući ne samo činjenici da morate puniti oružje, već i da se mijenjaju vrste neprijatelja sa kojima se sukobljavate. U trećem dijelu, mnogo živaca će vam pokidati samuraji koji vas ubijaju čim vas dotaknu, a nema šanse da ih potkačite nogama u proklizavanju i srušite na pod.
Svaki nivo ima osnovnu misiju, ali i tri dodatne koje zapravo predstavljaju osnovu težine ove igre. Neke od sporednih misija su vremenski ograničene, druge traže od vas preciznost u pucanju, treće ubijanje svakog neprijatelja na mapi. Igra se ne bazira na nasumičnosti, već ćete igrajući i gubeći početi uviđati određene modele kretanja koji se moraju pratiti ukoliko želite ostvariti sve svoje ciljeve. Ako gledamo sa te strane, mehanika kretanja kroz nivoe je nalik plesu, a plesni koraci su brza kretanja, repetiranja i raznošenja glava. Ukoliko ste jedna od onih osoba koje vole kompletirati igru, NOT A HERO zaista ima mnogo ponuditi, ali je velika šteta što igra, barem u trenutku pisanja ove recenzije, ne posjeduje Steam achievements značke koje su, budimo realni, samo šminka, ali srcu draga kozmetika.
NOT A HERO je zaista najlakše opisati onako kako je svi opisuju, kao kombinaciju Broforcea i Hotline Miamija. Iako posjeduje elemente oba naslova (a oba je izdao Devolver Digital), NOT A HERO nije toliko u facu kao Broforce niti je toliko nasilna kao Hotline Miami, već je kombinacija dva naslova sa naglaskom na taktiku. Također je preporučljiva igračima kojima se Hotline Miami (pogotovo njegov drugi dio) čine grubim i nemilosrdnim prema igračima sporijih refleksa. Iako posjeduje određene nedostatke kakvi su otezanje govora BunnyLorda i kontrole koje polude sa vremena na vrijeme, NOT A HERO je zabavna, srednje teška igra čiji vijek se drastično produžava ukoliko želite ostvariti sve ciljeve BunnyLordove kampanje.
NOT A HERO se može kupiti na Steamu. Zahvaljujem se Devolver Digital na ustupljenom primjerku.