hofate0
Nalazite se u prostranoj glavnoj prostoriji kamene palače. Zima vješto izbjegava oklop i krzno koje grije vaše tijelo i uvlači se u kosti. Kiša pada već danima. Na sredini prostorije smješten je masivni drveni stol. Sredina mu je čista i prazna, dok mu ivice ukrašavaju tomovi egzotičnih knjiga koje skrivaju znanja nepodobna za oko ljudskog roda. Za stolom sjedi on, okružen misterijom  i velom tajne. Lice mu je prekriveno maramom i osvijetljeno jarkim sjajem plamena koji se diže sa fitilja crvenih svijeća. Ne skida pogled sa vas, a onda vas pozove rukom i čvrstim glasom da mu se pridružite u igri.

Sjedate za stol i odlažete torbu i oružje jer čelik za ovim stolom ne predstavlja ništa. Vaš domaćin pomiče ruke kao što se miču tijela u gracioznom plesu, a karte prate svaki njegov potez, miješajući se skoro nečujno, tvoreći fantastične oblike koji se razlažu pred vašim očima. Vrijeme je za partiju, igru u kojoj su se okušali i propali mnogi, igru koju su unaprijedili sudbina, zla kob i nevolja kroz vijekove postojanja. Igru koja poziva vas. Ostati ili odustati, odluka je na vama…

Osjetiti čar i atmosferu Bergmanovog Sedmog Pečata ili Chiaverottijeve epizode Igra sa Smrću Dylana Doga dok sjedate za stol da odigrate partiju u Hand of Fateu nije uopće teško ako ste upoznati sa prethodno navedenim radovima. Emocija i čar igre povezuju ova tri remek-djela različitih formata. U sva tri naslova, sam čin igre predstavlja glavni izazov, nit vodilju koja povezuje antagonistu i protagonistu i provlači se kroz svaku poru njihovih postojanja. Igra je zajednička i igra je razlog zbog kojeg su se ove dvije sile našle na istom mjestu. No za razliku od stripa i filma, više niste samo posmatrač, već i učesnik.

Hand of Fate je nemoguće kategorizirati i time se nećemo baviti. U pitanju je igra koja krši granice, povezuje najbolje iz različitih žanrova i ostavlja igrača sa željom za još nakon gašenja.

Mehanika je jednostavna. Igrač igra kartašku igru koja izgleda kao manje šaren tarot. Svako polaganje karata predstavlja jedan sprat tamnice kroz koju se krećete svojim pijunom. Kada nagazite na kartu, otkriva se šta karta krije i morate postupiti u skladu sa instrukcijama ili odabrati svoj izbor, te se nositi sa posljedicama. Postoji više vrsti karata sa kojima ćete se susresti. Neke predstavljaju događaje o čijem ćete ishodu odlučivati kroz izbor između ponuđenih odgovora, borbu ili biranje karata. Druge predstavljaju protivnike, vrstu i broj istih, dok je treća vrsta karte opreme, čarolija, hrane, zlata, blagoslova i prokletstva, a one vam pomažu i otežavaju igranje. Prolazak kroz tamnice izgleda kao mješavina PnP RPG igara, a taj osjećaj intenzivira i vaš domaćin koji u jednu ruku igra ulogu dungeon mastera.

U osnovnom modu suočit ćete se sa šesnaest protivnika koje morate poraziti, a težina svake partije progresivno raste. Na svake četiri pobjede osvojit ćete po jedan objekt koji će pomoći unaprijeđenju vaših statistika. Prije svake borbe morat ćete urediti svoj špil karata. Ukoliko nemate želju da to radite ručno, kompjuter vam može srediti špil, no ukoliko uložite malo vremena i sami odlučite srediti svoj špil, uvidjet ćete da ćete biti efikasniji u tamanjenju protivnika i prolasku kroz različite pejzaže.

hofate3

Kažu (ne znam da li lažu) da su kartaške igre i igre na tabli, kao i papirni RPG-jevi relikvije nekih prošlih vremena koje danas nemaju toliko snagu upravo zahvaljujući činjenici da danas klinci nemaju mašte jer im je servirano sve na srebrnom pladnju. Evidentno je da se te vrste igara ne igraju u mjeri u kojoj se igraju video igre, ali one i dalje imaju svoje poklonike. Hand of Fate je revolucionaran naslov koji je pomirio video i analogno igranje – kada dođe do sukoba u igri, ulazite u 3D svijet gdje ste opremljeni predmetima iz svog špila, te se sa protivnicima borite u borilačkom sistemu koji se može usporediti sa onim iz Batmanovog Arkham serijala. Dobro, da se ne lažemo, sistem borbe je preslikan iz Batman naslova do te mjere da su i osnovne komande iste. No sama borba u 3D-u nije fluidna kao u Batmanu, što ne znači da je loša – sasvim je zadovoljavajuće kvalitete i vidno se osjeti razlika u težini kada se susretnete sa manjim brojem slabijih ili većim brojem jačih protivnika. Zamjerka u borbi ide, baš kao i u 99% slučajeva, na račun kamere koja je statična i često zna biti neprijateljski raspoložena prema vama pozicionirajući se u mrtve uglove odakle je vidljivost bitno smanjena, što u slučaju većeg broja protivnika obično znači frustraciju i smrt.

hofate1

Jedna od najboljih odlika Hand of Fatea je misteriozni suigrač sa druge strane stola. Glas mu je posudio britanski glumac i lovac na duhove Anthony Skordi. Odlično odrađen posao, a veliki broj linija teksta znači da će opservacije vašeg protivnika biti zanimljive, direktne, ponegdje i šaljive, ali uvijek u mjeri da se ne iskoči iz lika i okruženja, baš kako treba biti. Ovo je posebno važno kada se okušate u endless modu, beskonačnoj igri u kojoj je cilj preživjeti što duže i uvrstiti se na Steamovu listu najboljih. Ako ciljate na vrh, dug je put pred vama.

Grafički i zvučno, naslovu se nema šta zamjeriti, a meni je prezentacija i stil karata za peticu. Izgledaju veoma antički i na sam dizajn je obraćeno mnogo pažnje.

Istina je da sam naslov, zahvaljujući svojoj prirodi, jako puno prepušta u ruke sreći, što ne bi trebao biti problem ukoliko ste svjesno izabrali da igrate jednu kartašku igru. Ono što je najvažnije u cijeloj priči je da igra ne vara, te da će vas veoma često nagraditi i pomoći vam kad se najmanje nadate ili vas postepeno, ali sigurno uništiti. Zavisi kakvu ste ruku izvukli. Ponovo, provjerite svoj špil karata ukoliko uočite da je težina neodgovarajuća u skladu sa očekivanjima.

hofate2

Hand of Fate je fantastičan indie naslov, igra koja je uspjela u jednu ruku pomiriti analogno i digitalno, 3D i papir, kartanje, RPG, roguelike i borbu iz trećeg lica, a sve to u odličnoj atmosferi koja vas tjera da zavrtite kakav stari klasični doom metal album dok prolazite kroz tamnice i smijete se ili plačete na račun svoje (ne)sreće.

Šta čekate?

Hand of Fate dostupan je na Steamu. Zahvaljujem se Defiant Developmentu na ustupljenom primjerku.