Jedan od najlegendarnijih igraćih serijala možemo bez ikakvih problema usporediti sa oronulim kečerom koji je osjetio i Madison Square Garden i lokalnu salu za fiskulturu u američkoj zabiti. Serijal je prošao i sito i rešeto, od klasika do neuspjelih eksperimenata, što je logično povuklo i pad entuzijazma kod publike. U svojoj suštini, što su više eksperimentisali sa kamerom, grafikom i idejom, Team17 je slabije prodavao nove nastavke Wormsa. Prije Worms W.M.D, moj posljednji susret sa serijalom desio se sa Worms Revolution koji je ekipu lansirao u 2.5D svijet moderne grafike. Uprkos dobroj izvedbi i zanimljivim inovacijama, prodaja je bila poprilično slaba, a nisu se čule ni pretjerane pohvale na račun tog dijela igre.
2015. je neko u sjedištu Team17 očigledno shvatio da brod tone, skupio sve negativne kritike publike na jedno mjesto i naredio timu da se radi igra koja će donijeti minimalno promjena u odnosu na klasike serijala. I to je čitava suština Worms W.M.D – povratak u formu sa minimalnim inovacijama koje ne guše magiju.
Za početak, igra se vratila u klasični, ručno nacrtani 2D svijet u kojem se svaki komad tla može uništiti, svako zrno zemlje koje na prvu ne primijetite vam može skrenuti raketu nazad u facu i voda predstavlja vašeg najvećeg neprijatelja. Ručno crtane pozadine su predivne, a nekoliko različitih tema predstavljaju zanimljiva i odgovarajuća bojišta za ubojite crve. Crvi su također doživjeli redizajn sa kojim se ne mogu složiti. Iz njih je izbijena slatkoća i ubrizgana ružnoća. Potpuno loša odluka ako mene pitate. Određeni efekti (vatra, pucnjevi, eksplozije) su grafički modernizirani, ali se vodilo računa o tome da ni na koji način sjaj ovih elemenata ne odudara od pozadine i cjelokupnog dizajna igre.
Borba je ponovo kombinacija znanja, vještine i slučajnosti. Kontrola nad crvima je lagana i nepromijenjena već godinama. Trebat će vam neko vrijeme da uvježbate kako najefektivnije koristite svako od ponuđenih oružja. Ljubitelji nindža špage i ovaj će put moći izvoditi fantastične akrobacije u potrazi za idućom žrtvom, a skokovi unaprijed i unazad koristit će se za bježanje u zaklon nakon ispaljenih metaka i postavljenih bombi.
Noviteti u samom naslovu su crafting, vozila / statična oružja i ulazak u zgrade. Crafting je poprilično primitivan i oružja se mogu praviti čak i za vrijeme protivničkih poteza. Sastojci za oružja su paketi koje skupljate za vrijeme svog poteza. Za vrijeme testiranja igre crafting se pokazao kao zanimljiv dodatak, ali samo na papiru. U većini slučajeva, igra vas velikodušno nagrađuje sa dovoljno naoružanja koje dobri igrači mogu iskoristiti za efektivno istrebljenje protivničke ekipe i bez da pomisle da im je potrebno da kreiraju nešto novo.
Vozila u igri, tenkovi, mechovi i helikopteri, predstavljaju nove i brze načine da se prijeđe veliki dio mape i upuca što više crvića. Upravljanje vozilima je pojednostavljeno, ista se čine silovita i zabavna za koristiti. Međutim, igra definitivno pati od nedostatka balansa kada su vozila u pitanju. Ko sjedne u helikopter, on je najčešće kralj partije zbog iznimne jačine . Korištenje vozila bi definitivno trebalo biti izbalansirano u narednih nekoliko zakrpi. Statična oružja su poprilično kul dodatak – mitraljeska gnijezda i snajperi predstavljaju dobre dodatke koji stvaraju veliku količinu zadovoljstva pri uspješnom korištenju.
Iako ja imam osjećaj da se i ranije u jednom od nastavaka Wormsa moglo ulaziti u zgrade (moguće da sam poludio), interijeri se reklamiraju kao novitet u ovom nastavku. Zgrade ne predstavljaju ništa posebno nego zgodan vid zaklona koji se ranije mogao dobiti zavlačenjem u raznorazne ručno ili prirodno kreirane rupe na mapi.
Čeka vas dosta sati u singleplayer modu. Pored kampanje koja je nažalost ništa više nego skup nivoa koje prelazite, a na kojima možete ispuniti glavne i sporedne ciljeve, borit ćete se za medalje u tutorial modu, susrest ćete se sa zanimljivim izazovima u challenge modu, a bonus mape od vas će zahtjevati izvršenje određenih ciljeva na terenima inspirisanim drugim naslovima Team17 i partnerskih razvojnih kuća. Ako ćemo pričati o stvarima koje zamjeram singleplayer modu u ovom naslovu, jako mi nedostaje dovitljivi komentator iz prijašnjeg dijela.
Najviše zabave Worms W.M.D će donijeti u multiplayer modu. Pored dobro poznatog hot seat moda, ljubitelji Wormsa moći će se sukobiti u borbama koje sadrže i do šest protivničkih timova. Igrači se mogu pridružiti okršajima u rangiranom i revijalnom sistemu, a zadovoljstvo mi je prijaviti da multiplayer lobi sadrži igrače u bilo koje doba dana ili noći te da će broj igrača najvjerovatnije rasti sa vremenom. Biranje različitih opcija omogućava kreiranje partija po vlastitom ukusu – dugo i tegobno gledanje preko nišana ili panično ispaljivanje bombi u posljednjim sekundama? Za sve postoji opcija.
Worms W.M.D predstavlja povratak klasičnoj formi. U pitanju je ispolirana stara igra koja će biti zabavna onoliko koliko ste se uželjeli Wormsa. Svojom kvalitetom napada tron na kojem sjede Worms 2 i Worms Armageddon i definitivno predstavlja logičan izbor za kupnju ukoliko još uvijek nemate nijedan Worms nastavak u svojoj digitalnoj kolekciji.
Worms W.M.D sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Team17 na ustupljenom primjerku.