twilightstruggle

U udaljenom dijelu planete zvanom Bosna i Hercegovina, dočepati se neke od mnogobrojnih igara na ploči ponekad se čini kao nemoguća misija. Kao prvo, nabavka je problematična iz različitih razloga (ili te ovdje ili vani deru), a teško je skupiti i ljude zainteresirane na duge staze da se zabavljaju na ovaj način. Zato kažem – hvala digitalizaciji.

Twilight Struggle je politička strategija za dva igrača objavljena 2005. godine. Igru su dizajnirali Jason Matthews i Ananda Gupta. Jasonov rad možda i ne poznajete, ali Ananda Gupta je uveliko znan dizajner – primjera radi, radio je na X-Com: Enemy Within i Elders Scrolls Online. Zajedničko čedo Gupte i Matthewsa je više od deset godina sjedilo na tronu i bilo najbolje ocijenjena igra na stranici BoardGameGeek.com, da bi tek u januaru 2016. godine spali na drugo mjesto. 2014. godine izdavač Playdek je obećao digitalnu verziju igre i u aprilu 2016. Steam verzija je ugledala svjetlo dana, dok se mobilne verzije očekuju veoma brzo.

twilightstruggle1

Twilight Struggle je igra intrige, prevare i političke strategije smještena u period Hladnog rata od 1945. do 1989. godine. Cilj igre je zavladati svijetom koristeći poene utjecaja koji se nalaze na kartama koje predstavljaju stvarne situacije iz vremena Hladnog rata. Ponekad će karte koje vi dobijete favorizirati drugu stranu, pa ćete morati dobro razmisliti kada da ih odigrate. Twilight Struggle se sastoji i od konstantnih pokušaja kontrolisanja štete i biranja manjeg od dva zla. Pored toga, morate izbjegavati nuklearni rat, kontrolisati državne udare i pokušati biti prvi u svemiru. Igrači zauzimaju ulogu Sjedinjenih Američkih Država ili Sovjetskog saveza. Detaljno objasniti pravila Twilight Strugglea je bespotrebno za suštinu ovog teksta. Ipak, vrijedi napomenuti da se radi o igri sa nevjerovatnim balansom i predivnim mogućnostima da igrači taktiziraju. Bacanje kockica i sistem nasumičnosti je prisutan samo u određenim situacijama i ne javlja se toliko često. Da se reći da je Twilight Struggle igra koja temom, ali i kompleksnošću pripada panteonu igara za ozbiljnije (starije?) igrače te da je proces učenja svih pravila teži. No ono što igrači dobijaju je zadovoljstvo i odlično uloženo vrijeme.

Ekipa Playdeka je znala sa kakvim materijalom ima posla te se čvrsto držala ideje originalne, papirne verzije. Vizuelno, radi se o u potpunosti preslikanim elementima igre (tabla, markeri, karte) sa minimumom animacije kako igrači ne bi bili smeteni šarenilom. Igra se uz pomoć miša, a korištenjem točkića moguće je nazumati dio mape. Slova i slike se malo zamute kada nazumate na najveću blizinu, ali ništa toliko kritično da ugrozi samu čar igranja. Zvučna strana digitalne verzije je atmosferična i savršeno odgovara temi. Muzika je repetitivna, tako da sam je isključio, ali ambijentalni zvuci kakvi su sirene za uzbunu ili citati političara iz tog perioda nisu nimalo loše integrisani.

twilightstruggle2

Digitalna verzija sadrži tutorial koji objašnjava detaljno i korak po korak sve aspekte igre. Međutim, ipak mi neke stvari nisu bile jasne te sam pravila usvojio u potpunosti tek kad sam pročitao puno uputstvo originalne igre, što savjetujem da i vi uradite ukoliko odlučite zaigrati. Igra nudi mogućnost okršaja sa sasvim pristojnim AI protivnikom i multiplayer. Za multiplayer igranje potrebno je kreirati Playdek nalog, ali sve se može uraditi unutar same igre tako da ta stavka nije naporna. Multiplayer opcija omogućava kreiranje vremenski različitih partija, cross-platformsko igranje, ali i asihrone partije putem Steama, što je super za igrače koji nemaju vremena ni živaca sjediti za komputerom minimum pola sata.

Radi se o jednoj od najfinijih igara na ploči, caru koji ima svoje novo ruho koje vam dopušta da izbjegnete nered i igrate sa ljudima širom svijeta. Nevjerovatno iskustvo kojem ću se vraćati često. Apsolutna preporuka.

Twilight Struggle sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se kompaniji Playdek na ustupljenom primjerku.