Tw3_Blood_and_Wine_cover_art

Blavikenski kasapin. Hiljade vratova presječeno je oštricama njegova dva mača. Njegovo tijelo je mutacijama iskrzano plovilo, a zmijske oči podsjećaju da onaj što je preživio Ritual trava više nije ljudsko biće.

Blavikenski kasapin. Stoji na šalteru sa kojeg ga šalju na sljedeći na kojem mu govore da mora otići na treći kako bi popunio papire. Pa ga vrate nazad. Pa ga pošalju naprijed. Džaba Kasapinu dva mača – birokratija je neuništiva zvijer.

U jednoj od sporednih misija nove ekspanzije The Witcher 3 koja nosi naziv Blood and Wine Geralt mora u lokalnoj banci srediti papire kako bi završio misiju. Ovaj proces slanja glavnog junaka od šaltera do šaltera je višestruko genijalan. Pored toga što ismijava nabujalu i nezdravu državnu birokratiju, istovremeno je i kritika toliko nemaštovitih RPG trenutaka u kojima vas igre šalju od tačke A do tačke B i ukrug bez ikakvog smisla ili želje da taj put zamaskiraju.

bloodandwine1

Kako bi pristupili sadržaju iz Blood and Wine ekspanzije, igračima su ponuđene dvije opcije. Prva je nastavak igranja sa vašim likom sa kojim ste već igrali u glavnoj igri i/ili prethodnoj ekspanziji Hearts of Stone. Međutim, budite upozoreni da je za uspješan pristup novoj ekspanziji potrebno da vaš Geralt bude minimalno razvijen do nivoa 34 jer će svi novi neprijatelji i izazovi biti toliko zahtjevni. Ukoliko nemate spašenog starog lika ili jednostavno samo želite igrati novu ekspanziju, igra vam omogućava kreiranje predefinisanog lika. Ovo kreiranje dolazi uz određena ograničenja kakva su recimo nemogućnost igranja ranijih glavnih misija iz osnovne igre.

Duh Blood and Winea bi se mogao poimati kao ranije spomenuta misija – komičan, ali vrlo dobro napisan.U najnovijoj ekspanziji, po prvi put u serijalu, humor kao odlika dolazi na vidjelo, a javlja se i veliki broj referenci na stvarni život. Ovo probijanje četvrtog zida nekima bi moglo uništiti oklop savršene fantazije u koju se uroni svaki put kad pokrenemo The Witcher 3, ali meni je bila dobrodošla promjena nakon mnogobrojnih sati provednih u kišnim, blatnjavim, krvavim, prljavim, smrdljivim i ozlojađenim dijelovima Geraltovog svijeta gdje svako malo neko podlegne.

Ukoliko ste jedna od onih osoba kojoj se prostor originalne igre učinio poprilično praznim, CD Projekt Red vas je čuo. O, itekako vas je čuo. Glavna priča Blood and Winea zapravo je samo vrh ledenog brijega i ukoliko budete slijedili samo nju, do kraja ćete doći relativno brzo, kroz nekih petnaestak do dvadeset sati ne tako opuštenog igranja. Toliko je meni recimo trebalo za jedan prelazak Witchera 2. No uz sporedne misije, nove ugovore i potragu za mnoštvom novih predmeta i karata iz Skellige seta za kartašku igru gwent (koja je prije dva dana potvrđena kao zaseban F2P TCG naslov), iskustvo Blood and Winea potrajat će mnogo duže. Misije su raznolike, šarene, uspješno sakrivaju provjerene RPG formule, a svođa mi se kako su po ko zna koji put autori igre uspjeli da kroz misije kreiraju i sitne priče koje onda vezu u veću sliku.

bloodandwine3

Nova ekspanzija prostire se u južnoj regiji Toussaint koja se izgledom regije i karakterom likova čini kao idealno iskarikirana i iskarikirano idealna kombinacija francuskih i britanskih elemenata. Floskula eksplozivan okus mogla bi se iskriviti u opis nove regije. Predio je to kakav nikad dosad nije viđen u svijetu The Witcher igara. Paleta jarkih boja, kristalno čiste vodene površine, i netaknuta priroda mame i odmaraju oči. Regija je to osebujne arhitekture, netaknuta sukobima Geraltovog svijeta i da nije ljudi koji se sa svojim kitnjastim oklopima, suludim frazama i apsurdnim adetima ne izgledaju i ponašaju kao apsolutni imbecili, Toussaint bi bio raj sa razglednice.

Novi moćni neprijatelji u ekspanziji poprilično su me iziritirali jer sam igrao uporedo sa Dark Souls III. Radi se o tome da je mehanika borbe sa ovim gorostasima poprilično drugačija u odnosu na ono sa čime smo se dosad sretali i da se puno više bazira na strategiji izbjegavanja nego direktnog konflikta. Dok sam u prijašnjim momentima iživljavanjem po dugmadima jako često mogao riješiti veliki broj sukoba, ovdje će borbe tražiti puno više planiranja što je, ukoliko planiranje volite, poboljšanje u odnosu na glavnu igru. Uz nove neprijatelje, vratili su se i neki stari. Mrske archespore (drhtavo šiblje koje bičuje i pljuje projektile, stanovnik močvare iz prve Witcher igre) ponovo je tu, što znači da igni znak radi kao lud.

Ukoliko vam RPG nije RPG bez housing opcije, uz ležernost nove avanture dolazi i dodatak u vidu vinograda i kuće koju ćete moći opremati trošeći mukotrpno zarađen novac. Vjerujem da idilična kuća i vinograd koje dobijate više-manje u stanju ruine koju onda opremate i pretvarate u vaše gnijezdo iz snova donekle služe ne samo kao metafora za cijeli The Witcher serijal, već i oznaka da je kraj, barem ovoga što trenutno teče, sasvim blizu. Na stranu moja filozofiranja, istina je da je dodatak simpatičan iako ja nikad nisam bio jedan od likova koji oprema virtuelne kuće osim ako ne igram Simse, što nisam radio posljednjih… šesnaest godina. Nemojte zbog mojih riječi zaključiti krivo. Opremanje kuće i vinograda donosi i niz prednosti koje unapređuju vašeg lika.

bloodandwine2

Pored kozmetičkih dodataka kao što su mogućnost bojenja oklopa u potpuno novu nijansu (zar ste u zemlji ljudi koji se šepure kao pauni očekivali išta drugo?), postoje i oni mnogo korisniji. Novi sistem mutacija i setovi oružja uveliko će vam olakšati krčenje puta.

The Witcher 3: Blood and Wine može se posmatrati kao počasni krug legendarnog maratonca. Krug je to u kojem ustajemo sa svojih sjedišta i aplaudiramo serijalu koji se izdigao iz okova indie naslova u vrhunski AAA serijal. I zato mi nije krivo, nek se Geralt smjesti u svoju kućicu i brine o grožđu. Svi znamo da ne može imati djecu, ali vjerujem da će naći odgovarajuću ženu… ionako je oduvijek bio okružen sa popriličnim brojem kandidatkinja koje je cijenio i više no što bi se dalo pretpostaviti za nekoga lišenog emotivnog naboja.

The Witcher 3: Blood and Wine dobio sam na GOG platformi. Zahvaljujem se CD Projekt Redu na ustupljenom primjerku.