Upozorenje: Ovo NIJE recenzija finalnog produkta. Ova igra se trenutno nudi u pre-alpha/alpha/beta/early access fazi i osvrt je baziran na osnovu verzije igre ponuđene na igranje u trenutku pisanja recenzije. Finalni produkt se može nikako ili drastično razlikovati od onoga predstavljenog u ovom tekstu.
Naslov jednočlanog razvojnog tima Rocking Hamster bi definitivno prozujao neprimijećen pokraj mene da nije bilo sudbonosnog susreta mojih očiju i linka na članak Dread Centrala koji sam pronašao na Twitteru. Riječi multiplayer horor iskustvo inspirisanog Carpenterovim Stvorom bile su dovoljne da se zapalim ko šibica.
SurvHive je najavljen kao asimetrična horor igra u kojoj igrači preuzimaju uloge ljudi koji pokušavaju pobjeći i vanzemaljaca čiji je cilj zaraziti/ubiti druge životne forme. Asimetričnost u horor igrama je već poznat i razvikan sistem, od Evolvea pa na trenutno popularni Dead By Daylight. Ista pravila vrijede i u SurvHiveu – partije započinju sa samo jednim, glavnim vanzemaljcem, dok su ostali igrači ljudi. Ko je ko, niko ne zna. Poželimo dobrodošlicu paranoji.
Cilj svake partije je veoma jednostavan – ljudi moraju preživjeti do samog kraja, a vanzemaljci zaraziti sve. Generalno ne postoje načini da se zna ko je ko, osim sitnih trikova, pa ćete većinu vremena morati provesti prateći tok partije i ponašanje ostalih igrača. Svaki igrač na početku igre dobije priliku da izabere jednu od četiri igraće klase. Svaka klasa se dodatno može nadograđivati. Ovaj sistem je veoma važan jer se za vrijeme partije odvijaju različiti događaji u čijem razrješenju mogu učestvovati samo određene klase sa određenim sposobnostima. Ovi događaji čine samu suštinu groze igranja SurvHivea jer najčešće okupljaju sve igrače u uskom prostoru, što je recept za katastrofu. Da bi ljudi bili zaraženi, vanzemaljci moraju prići jako blizu u ljudskom obliku ili ubiti igrača golim kandžama u svom izvornom obliku. Posljednji update igre donio je i zanimljivu opciju sabotiranja određenih sistema tako da to daje dodatnu dozu intrige cijelom igraćem iskustvu.
Obje rase imaju nekoliko zanimljivih osobina. Ljudi paniče ukoliko propuste obaviti određeni zadatak, ubiju pogrešnu osobu ili se nađu u stanju potjere. Panika je način da vanzemaljci otkriju ko su preostali ljudi. Vanzemaljci s druge strane mogu hodati po plafonu i zidovima, kao i bljuvati inficiranu slinu, što omogućava inficiranje na daljinu. Hodanje po plafonu i zidovima podsjeća na SF horor-klasik iz 2001. godine i mnogima će srce zatitrati od sreće.
Dvije trenutno dostupne mape su poprilično velike i izgledom vuku jako mnogo utjecaja iz igara kakva je System Shock II. Dizajn nivoa je poprilično dobar i omogućava i opasne egzibicije kada igra u kasnijoj fazi poprimi oblik ganjanja mačke (vanzemaljaca) i miša (preostalih ljudi). Grafika, animacija i zvuk su poprilično sirovi, na njima treba raditi jako mnogo, ali meni SurvHive odgovara čak i u ovakvom stanju jer, kao prvo, ja nisam neki pretjerani kritičar kada pričamo o grafici, a kao drugo, sam izgled SurvHivea više podsjeća na mod nego na igru, što mu daje neki iščašeni šarm (koji najvjerovatnije jedino ja vidim).
Najveći problem SurHivea u ovoj fazi je nedostatak stabilne igraće baze. Ako nemate prijatelje igrače ili vam se ne da da se pridružite zajednici na Discord chatu, većinu vremena ćete buljiti u potpuno prazne servere. Na njima sami nemate šta raditi jer igra ne nudi opciju igranja sa botovima. To je najčešći razlog zbog kojeg ljudi traže povrat novca na Steamu za ovu igru.
Ipak, SurvHive je super zabavno iskustvo (kada imaš priliku igrati sa nekim). Treba tu još dosta poliranja, dodavanja materijala, novih klasa, dešavanja, boljih animacija i zvukova, ali istina je da sam i u ovoj ranoj fazi, svaki put kada bih upalio SurvHive, igrao napete, zabavne i stresne partije, što je zapravo sve što trebaš od ovakve igre. I kada na stranu staviš sav sjaj konkurenata sa visokim budžetom, SurvHive pruža jednako, ako ne i više zabave.
SurvHive sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Rocking Hamster na ustupljenom primjerku.