Igrao sam: SMASH+GRAB

smashgrablogo

Ovo je najvjerovatnije najčudnija situacija u kojoj sam se našao otkako pišem o video igrama na ovom blogu. Razlog tome je činjenica da igra koju danas predstavljam više ne postoji.

Tehnički, ukoliko ste SMASH+GRAB kupili na Steamu, i dalje možete pristupiti samom naslovu, ali će vam najvažniji dio igre, multiplayer, biti potpuno nedostupan zbog ugašenih servera, pa ćete se morati zadovoljiti igranjem protiv botova. Ukoliko igru niste kupili, na Steamu je nećete moći nabaviti, pa vam preostaje da se provrtite po sumnjivim sivozonaških marketima interneta u potrazi za Steam ključem, iako ja ne vidim razloga da to radite sada kada je osnovna funkcija igre ugašena.

smashgrab1

Šta se zapravo desilo? SMASH+GRAB se na Steamu pojavio u Early Access verziji u avgustu ove godine. Bio je to novi naslov kanadskog izdavača United Front Games, tima koji stoji iza odlične Sleeping Dogs koja je pokupila simpatije mnogih igrača. Na osnovu toga, dosta ljudi je kupilo igru još u ranoj verziji. Jedan besplatni vikend, nekoliko zakrpi, dodaj na to sve i najavu specijalnog Halloween dešavanja, kad odjednom – muk. Svjetski gejming mediji objavili su krajem oktobra da se United Front Games gasi. Šuškali su neimenovani izvori, određeni članovi tima su na Twitteru izrazili svoje nezadovoljstvo gubitkom radnog mjesta, ali službeno se United Front Games u prva tri dana od početka širenja glasine nije izjasnio. Radijska tišina pokrenula je lavinu optužujućih  komentara kako bi se igra zapravo trebala zvati SMASH+CASHGRAB, ali su optužbe pale u vodu kada je United Front Games objavio da će vratiti novac svima koji su igru kupili putem Steam platforme, bez obzira na broj odigranih sati i datum kupovine (Steam inače rijetko vraća novac za naslove koji su igrani više od dva sata ili kupljeni prije više od dvije sedmice od trenutka traženja povrata novca). Konačan razlog zatvaranja United Front Gamesa nažalost nije poznat, ali je obznanjena tužna činjenica da se rad na SMASH+GRAB neće nastaviti.

A SMASH+GRAB je bila zaista zanimljiva kombinacija nekoliko žanrova. U svijetu očigledno inspirisanom filmovima The Warriors i Clockwork Orange, te cyberpunk i synthwave umjetničkim žanrovima, tročlani timovi bili su suočeni na ulicama i u hodnicima podzemnih željeznica gradova budućnosti. Cilj je bio jednostavan: osvojiti teritoriju ili ukrasti 50.000 dolara razbijajući izloge i ubijajući po ulicama. Igrači su preuzimali ulogu jednog od ratnika. Svaki ratnik pripadao je drugoj klasi, što je koncept pozajmljen iz MOBA igara. Pored različitih uloga i oružja koje su igrači mogli nositi, svaki igrač je imao i pomagače u vidu AI vođenih likova. Klasa i sposobnosti vaših poručnika mogle su se kombinovati za različite taktičke pristupe borbi, a dodatna tri vojnika u igri su služili kao minionsi.

smashgrab2

SMASH+GRAB je bila nevjerovatno zabavan i igriv naslov. Kamera iz trećeg lica i kretanje podsjetili su me na veliki hit sa prvog Playstationa, Fighting Force, što znači da bi sve mogli podsjetiti na igre kakve su Streets of Rage i Final Fight. U pitanju je klasična 3D beat’em’up šema sa zanimljivim dodatkom. Sistem napada i odbrane u ovoj igri funckionisao je na principu igre škare, škare, makaze, što je značilo da svaki napad ili udarac može biti blokiran od strane jednog drugog. Razbijanje izloga i masovna marisana zaista su pružale dobar osjećaj igračima jer se moralo paziti na nekoliko različitih stvari u isto vrijeme: poziciju drugih igrača, izbjegavanje veće hrpe neprijatelja (i pokušaj napada istih sa leđa), te koji su izlozi još uvijek čitavi. Pored izloga sa novcem, na mapama su se nalazili i izlozi sa oružjem, što je značilo da ste u igri mogli dobiti sasvim novo oružje ili nadograditi već postojeće sa dodatnim moćima kakvo je zaleđivanje ili trovanje protivnika.

Igra je omogućavala i nadogradnju likova, što vizuelnu, što funkcionalnu.

SMASH+GRAB je definitivno naslov koji je otišao prerano. Nikad ranije nisam žalio što je neka igra nestala sa mape, ali SMASH+GRAB se pojavio, očarao i samo tako nestao. Ko zna, možda jednog dana neki drugi tim uvidi potencijal, otkupi licencu i završi započeto.