seumlogo

Za Seum: Speedrunners From Hell iza kojeg stoji hrvatska kuća Pine Studio prvi put sam čuo prošle godine. Nekoliko slika i šturi opis igre me u tom trenutku nisu nešto posebno očarali, ali sam zahvaljujući dosadašnjim proizvodima hrvatske video industrije odlučio da o Seumu sudim u onom trenutku kada igru budem odigrao.

Objavljen prije dva dana na Steam platformi, Seum: Speedrunners From Hell predstavlja uistinu zanimljiv arkadni naslov koji na pametan način kombinira nekoliko različitih žanrova u zaraznu cjelinu.

Metalac Marty koji izgledom odaje dojam uposlenika u sektoru transporta odmara kući uz limenku pive. Međutim, odmor poprima obrise noćne more kada na vrata zalupa crveni rogati gost. Đavo odluči domaćinu napakostiti što više može te mu otme svo pivo i otkine ruku. Zahvaljujući fantastičnom spletu okolnosti i gospodar pakla ostaje bez šake, Marty je šije na svoj patrljak u stilu Ashleya Williamsa i u tom trenutku, naoružan magičnim moćima, Marty odluči sići u pakao i vratiti ono što je njegovo.

seum1

Seum: Speedrunners From Hell ne posjeduje neprijatelje u klasičnom smislu te riječi – vaši naprijatelji u ovoj igri su vrijeme koje neumoljivo ističe i platformske prepreke. Spojivši 3D arhitekturu koja neodoljivo podsjeća na Quake, Doom, pa i Painkiller serijal sa platformskim skakutanjem viđenim u naslovima kakav je Super Meat Boy, Seum na svakom nivou pred igrača stavlja samo jedan zadatak, a taj je dospjeti do izlaznog portala u što kraćem vremenu.

Igra progresivno postaje teža i zabavnija igra. Početna mehanika skakutanja uskoro se mijenja i dodaju se novi elementi: platforme koje palite i gasite vatrom, moći teleportiranja, lebdenja, podjele ličnosti… Pine Studio je pažljivo i studiozno pripremio putanju težine, pa će kretanje kroz nivoe biti fluidno, a čak i kada zapnete neće biti nervoze jer su stvari veoma jasne i logične. Svi elementi se nadovezuju jedan na drugi, a u kombinaciji sa arhitekturom nivoa moguće je promijeniti vidljivu i na prvi pogled jedinu putanju nivoa i krenuti nekim drugim, bržim i boljim putem kojim idu samo šampioni pakla.

Baš kao i Danteov Pakao, pakao Seuma je podijeljen na devet razina koje postaju dostupne kako napredujete kroz igru. Na svakoj razini nalazi se deset nivoa i dodatni nivo koji se otključava skupljanjem bonusa na mapama. Nivoi nude po dvije medalje u zavisnosti od vaše brzine. Traženje bonus elemenata, konzervi pive i kriški slanine, u igru donosi i element logičkih zagonetki. Od igrača se u trenucima potrage traži da zaborave na vrijeme i da razmišljaju drugačije, o neobičnim i naizgled nedostupnim lokacijama jer se upravo na tim mjestima kriju ovi bonusi. Za osobe voljne da otključaju sve, potraga za Martyijevim pivama i najboljim vremenom oduzet će im dosta vremena.

seum2

Dodatna dva moda su Speedrun i Endless mod. Speedrun je pokušaj obaranja rekorda u brzini prelaska cijelog sprata gdje se mogu naštimati dodatne opcije koje otežavaju igru kao što su obavezno sakupljanje limenki pive i hardcore mod koji vas vraća na početak ukoliko izgubite život. Endless mod je vrhunska zabava – nasumično generisani nivo koji se sastoji od svih elemenata glavne igre prostire se iza vas, dok vas sa leđa prema naprijed konstantno gura smrt u vidu ogromnog valjka koji mrvi. Svi modovi uključuju i top liste najboljih igrača na globalnoj razini i razini vaših Steam prijatelja.

Seum vrišti staroškolskom atmosferom – mehanika je dobra i jednostavna, grafika je povratak u devedesete, a heavy metal klišeji ostvarili su svoj puni potencijal. Nažalost, jedina zamjerka koju imam na sam naslov je soundtrack – u pitanju je poprilično generičan metal soundtrack koji nažalost, što bi se reklo, nit’ smrdi nit’ miriše, a nit’ me goni da igram dalje kada propadnem.

Seum nije Serious Sam, pogotovo nije The Talos Principle, ali jeste odlična i zabavna igra koja će onima munjevitih refleksa željnima brzine i takmičenja podariti sate zabave. Jednostavno dobar indie naslov.

Seum: Speedrunners From Hell sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Headup Games na ustupljenom primjerku.