Svako malo osjetim potrebu da zaigram neku vozačku igru na svom kompjuteru. Vjerujem da je u pitanju atavizam iz vremena igranja na konzoli kada su strujeći automobili na televizoru bili i više nego česta pojava. Nije ni mane ranom djetinjstvu i prvom Need For Speedu – vrtoglavo spuštanje niz Alpine traku u Lamborghiniju sa kamerom unutar kabine zauvijek se urezalo u moje sjećanje kao jedna od najdražih igraćih uspomena.
Project CARS sam prvi put primijetio prije godinu dana, ali tada želja za ovom vrstom adrenalina nije bila izražena. Vijest da godinu dana kasnije Slightly Mad Studios i Bandai Namco donose GOTY (Game of The Year) verziju igre koja sadrži više od PET STOTINA ispravki i skoro pa sve DLC dodatke u meni je pobudila potrebu da zaigram igru.
Steam verzija GOTY izdanja sadrži dvanaest od trinaest DLC dodataka, što znači da ćete se morati isprsiti još samo 2,40 € za prošireno izdanje Pagani Nurburgring staze. Treba li vam u trenutku kada kupite GOTY verziju? Nimalo.
Krenimo statistički na samom početku. U odnosu na originalnu verziju igre, GOTY verzija sadrži više od pedeset novih automobila, što konačni zbir dovodi do vrtoglave cifre od 125 automobila. Imat ćete priliku voziti licencirana izdanja i ona inspirisana svjetski poznatim markama, od zujećih karting vozila do svjetskih prototipa koji nisu ušli u masovnu proizvodnju, uključujući i neke od legendarnih trkaćih vozila. Sve u svemu, pozamašan broj kojem se apsolutno ništa ne može zamjeriti.
Četiri nove lokacije ubačene su u ovu verziju, što znači da ćete se odsad moći trkati na više od stotinu različitih mapa. Inače, u igri postoji mnogo manje trkaćih lokacija, ali svaka trka koristi drugu zonu staze, pa je time omogućena tolika raznolikost lokacija. Recimo, ako je mapa određenog obima, trkaće zone predstavljaju četvrtine, polovine i trećine staze.
Ekskluzivni dodaci GOTY verziji su Nurburgring lokacija i njen Grand Prix krug (neka ne dođe do zabune, DLC koji fali je proširenje ove mape), ali i dva dodatna Pagani vozila koja su predstavljena ove godine na ženevskom Motor Showu.
No svi mogući dodaci vam na papiru apsolutno ništa ne znače ako ne znate kakva je igra Project CARS u svojoj suštini. Radi se o simulaciji koja se nažalost (ili na moju sreću) ponekad gubi u poljima arkade te bih ja ipak rekao da je u pitanju arkadna simulacija.Project CARS kao i svaka druga simulacija od igrača zahtjeva određeni stepen navikavanja. Međutim, određeni se automobili bez obzira na navikavanje i znanje kreću stazom kao da je fizika apsolutna nepoznanica razvojnom timu, a staza namazana ledom i uljem. Upravo ovakva iščašena pravila koja djeluju u određenim uslovima igru smještaju u sferu arkade jer budimo realni – pravila neodređena fizikom su arkada.
Igra donosi više različitih singleplayer i multiplayer modova koji će većini igrača ove vrste igara biti savršeno poznati. Kada tek pokrenete igru, dočekat će vas umilan ženski glas koji će vam, uz poruke na dnu ekrana, objašnjavati šta se dešava na kojem ekranu unutar igre. Već ovaj umilni početak otkrit će vam kakva je igra Project CARS u svojoj osnovi – trka u potpunosti orijentisana ka potrebama i željama svojih igrača. Odavno nisam igrao naslov koji omogućava svakom igraču tako lagan pristup. Upravo ovo pomaže i potpunim početnicima da se snađu jer će većina iskusiti i više nego dovoljno gubljenja za vrijeme samih trka. Kad smo već kod pristupačnosti, zanimljivost je i biranje težine iskustva na samom početku. Ukoliko ste kao i ja poprilično loš vozač, iskoristite prednosti najlakše razine i učite igrajući tako. Trke će na ovoj razini imati i interaktivne strelice koje će vam bojama insuinirati kada možete ubrzati, a kada trebate kočiti. Na ovaj način zapravo se učite kontroli koja je u ovom naslovu prijeko potrebna.
Karijera počinje potpisivanjem za jednu od moto kompanija koja vas sponzoriše. Ovo potpisivanje ugovora donosi i mrežu unutar igre na kojoj fiktivni korisnici nakon svake vaše trke daju svoje viđenje ostvarenih rezultata. Karijeru možete započeti u najnižoj, karting klasi, najvišoj klasi ili bilo kojoj klasi između. Također, prebacivanje između klasa je omogućeno u bilo kojem trenutku. Project CARS uspješno izbjegava grind ili kupovanje/otključavanje automobila. Cilj karijere je da ostvarite što bolje rezultate, a u kojoj klasi ćete to uraditi, to ostaje na vama. Ovaj pristup zaista stvara osjećaj da ste profesionalni vozač koji živi vozeći automobile iz snova. Meni je lično svaka klasa bila draža od početne karting klase u kojoj sam počeo zahvaljujući svom nemarnom izboru. Po meni je karting najlošiji aspekt Project CARSa. Sumanut je, mahnit, pretežak za kontrolisanje i… ZUJI. Ne mogu podnijeti taj zvuk!
Pored karijere koja će vam oduzeti sate i sate igranja, kao osamljenom vozaču skupocjenih mašina nudi vam se solo trkanje, vježbanje i time trial. Time trial je meni i ponajdraži mod u igri. Nakon što izaberete stazu i automobil, možete izabrati do tri duha čije rekorde pokušavate oboriti. Duhovi mogu biti vaši vlastiti rekordi ili rekordi skinuti sa interneta iz kategorija izabrane staze, izabranog staza ili okvirnih uspjeha na svjetskoj razini. Time zapravo dobijate mogućnost trkanja sa najboljima ili općenito boljima od vas te vidite tačno na mapi sve njihove uspjehe i greške.
Multiplayer je, kao i singleplayer u potpunosti podređen vašim postavkama. Moći ćete birate vrstu trka, staze, automobile, uslove za priključivanje. Igra čak omogućava igračima da voze u multiplayeru bez ikakvih obaveza, isprobavajući automobile i staze. Kreiranje dugih vožnja izdržljivosti gdje igrači moraju voziti i po nekoliko sati za pobjedu je također moguće i samo će oni najikusniji u ovakvim rigoroznim uslovima zadržati hladnu glavu i uhvatiti pobjednički pehar. Iako igra ima poprilično visoku cijenu što se u dosta slučajeva zna odraziti na multiplayer popunjenost, zadovoljstvo mi je reći da punih servera ima na bacanje, a kako Project CARS ima tendenciju da postane i ostane pravi trkaći eSports naslov, vjerujem da mu popularnost neće tako brzo opasti.
Cjelokupno iskustvo bazirano je na seriji reglera kojima u opcijama podešavate svoje iskustvo u Project CARSu. Igru možete namjestiti da se ponaša onako kako vama odgovara. Automobili su u potpunosti podesivi iako će neke zajedničke postavke vrijediti za sve igrače u multiplayeru. AI automobila je također moguće podesiti reglerom na skali od 1 do 100 što donekle podešava ponašanje na stazi i agresivnost, ali ne i neuljudno, često nesportsko ponašanje koje je najveća boljka AI protivnika. Kompjuterski vođeni protivnici se veoma često ne ponašaju kao protivnici na stvarnim stazama. Vozači formule će vas veoma često nekulturno izgurati iz staze, a kada se radi o elegantnim trkama baziranim na dobrom tajmingu, kontroli i brzini, ništa te ne može više uništiti. Kraćenje staza i vožnja izvan linija je zabranjena i ukida vam prolazno vrijeme, zato je zaista gadno kad te protivnici izguraju u samom finišu trke.
Grafički i zvučno, Project CARS je nevjerovatan. Ne može se opisati koliko je pažnje uloženo u svaki aspekt Projecta. Od vremenskih uslova, zvuka i izgleda automobila te izgleda staza. Fotorealizam je ono na šta je Slightly Mad Studios uspješno išao. Naravno, pokretanje igre u maksimalnoj rezoluciji sa punim detaljima zahtjevat će pojaku mašinu osim ako ne igrate na XBox One ili Playstationu 4.
Poprilično je problematična činjenica da je igra definitivno kreirana sa vlasnicima volana u mislima. Naslov nudi veliki broj konfiguracija za sve vodeće marke igraćeg hardvera te je jasno da je ta vrsta igrača SMS-u bila i ostala prioritet. Nisam probao igranje sa volanom, ali je razlika između upravljanja gljivama XBoxovog kontrolera i tipkama tastature frapantna. Vlastite rekorde sam obarao bez ikakvih problema koristeći joystick, pa bih ipak onima bez ikakve vrste dodatnog hardvera preporučio da si isti obezbijede prije kupovine igre ukoliko žele igrati bez problema.
Igra je također od strane korisnika mašina sa AMD-ovim komponentama često prozivana kao ‘prodana Nvidiji’. Ne bih ulazio u rekla-kazala priče, ali dvije su istine: logo Nvidie se nalazi na samom početku igre i svim promotivnim materijalima te se igra na testu na AMD-ovim i Nvidijinim mašinama pokazala kao mnogo, mnogo fluidnija i igrivija na Nvidijinoj mašini. Na mašini sa AMD-ovom grafičkom kartom susreo sam se sa mnogo problema kakvi su framerate dropovi i slingshot efekt koji uspori cijelu trku, a onda je odmota velikom brzinom. Isti problemi na neznatno jačoj Nvidia mašini nestali su kao rukom odnešeni. Ne bih da sudim, ali ću reći da OBAVEZNO proguglate ukoliko posjedujete AMD komponente na PC-ju i razmišljate o kupovini igre.
GOTY verzija Project CARSa može se definisati kao ona prava verzija – igra koja je očigledno već bila dobra dobila je dodatne zakrpe i poboljšanja te nove dodatke. Ukoliko trenutno tražite nešto da obuzdate svoju glad za brzinom, a naginjete na stranu simulacija, Project CARS bi se mogao dokazati kao prava investicija jer će vam sa svojim modom karijere i krcatim multiplayer serverima obezbijediti sate zabave.
Project CARS sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Bandai Namco Entertainment Europe na ustupljenom primjerku.