Šta je starije, koka ili jaje? i varijacije na temu, omiljena su pitanja kafanskih filozofa. Kad kažem kafanskih, ne želim odaslati pogrešnu poruku, onu da je filozofiranje uz čašicu nešto loše ili manje vrijedno, ali budimo realni i priznajmo da se oko većine pitanja pokrenutih na takvim mjestima nikad ne postigne konsenzus.
Šta je starije, Overwatch ili Paladins?, zapitali su se igrači nakon što je Hi-Rez Studios (SMITE) objavio svoju najnoviju igru. Paladins je takozvani hero shooter, dostupan u otvorenoj i besplatnoj beti na Steamu od šesnaestog septembra. Datum otvorene bete je definitivno nakon datuma objave Overwatcha, ali materijali iz igre bili su objavljivani i prije Overwatcha. Postoje određene sličnosti sa Blizzardovim hit naslovom, ali pošto bi tekst o upoređivanju dvije igre bio besmislen, držat ću se onoga što sam naumio: objasniti kakva je igra Paladins.
Paladins je FPS timska pucačina u kojoj ste dio jednog od dva petočlana tima. Dva moda, Siege i Payload su tehnički vrlo malo razlikuju. U Siege modu morate zauzeti centralnu tačku arene kako bi se pojavila kolica sa eksplozivom koja onda gurate u protivničku bazu kako bi ostvarili dodatne poene. Kolica se kreću automatski kada članovi vašeg tima stoje blizu i staju kada su članovi neprijateljskog tima u blizini. Koncept je dobro poznat svima igračima Team Fortressa 2. Sve što radite u Siege modu donosi vam poene, od osvajanja centralne tačke i guranje kolica u bazu do sprečavanja protivničkog tima da dogura kolica do vaše baze. Payload mod je potpuno preslikan iz Team Fortressa. U dvije vremenski ograničene runde, svaki tim ima zadatak da kolica iz svoje baze odgura što dalje i dogura što bliže neprijateljskoj bazi. Svaka igra počinje sa izborom Šampiona. Različiti šampioni sa različitim sposobnostima kategorizirani su u četiri vrste u zavisnosti od njihove uloge u mečevima. Kao i u slučaju MOBA igara, neke od likova je lakše kontrolisati, dok drugi zahtjevaju dodatno vrijeme za usavršavanje. Trenutna verzija Paladinsa nudi 18 heroja, od kojih je osam otključano za sve igrače. Nakon što izaberete heroja, prije meča dobit ćete dodatno vrijeme da izaberete kozmetičke dodatke za svog lika. Skinovi su kozmetički dodaci i ne utječu na mehaniku igre. Pored osnovnog oružja, svaki lik ima i dodatne četiri sposobnosti koje se aktiviraju pritiskom na dugme na tastaturi i zahtjevaju određeni period hlađenja prije novog korištenja. To podsjeća na MOBA igre jer jer isti princip i jeste osnova MOBA koncepta. Problem sa izborom šampiona je nerazumna odluka da zaključane šampione ne možete probati jer ne postoji ni sedmična rotacija koja otključava šampione kako bi ih mogli probati. To znači da ćete naslijepo kupovati nove likove osim ako ne kupite Founder's Pack, DLC dodatak koji baš kao i Smiteov God's Pack otključava sve dosadašnje i buduće heroje u igri.
Špil karata je zanimljiv i unikatan dodatak u ovoj igri. Kako budete igrali, otključavat ćete mnoge karte različitih vrijednosti koje kombinirate u špilove od pet karti. Ovi špilovi se moraju izgraditi prije mečeva jer ćete na početku mečeva moći birati samo jedan od špilova, ne svaku kartu zasebno. Svaka karta ima do pet različitih jačina, pa ćete na taj način još detaljnije odrediti osobine svojih likova i prilagoditi ih potrebama. Na papiru to izgleda kao jako dobar koncept, ali u praksi sam otkrio da je puno važnija vaša pokretljivost i mogućnost ciljanja od bilo kakvog seta karata. Karte su definitivno dobra osnova za Steam ekonomiju, ali nadajmo se da će se Hi-ReZ držati svog oprobanog koncepta. Pored skupljanja karata, za vrijeme stajanja u bazi, imate mogućnost da kupite različite predmete (poznate kao Burn karte). Ovi predmeti su jednaki za sve likove i pomažu da se ojačaju određene osobine likova poput napada, odbrane ili energije. Ovo je također koncept posuđen iz svijeta MOBA igara, ali pojednostavljen zbog akcijske prirode igre. Vizuelno, Paladins pada na istom testu kao i Overwatch. Grafički prikaz je solidan, ali ideja likova i okolice je potpuno nezanimljiva. Glodari, kvazi-Rusi sa kalašnjikovima, stereotipni prikazi patuljaka i hodajućeg drveća, koncept Paladinsa izgleda kao nedestiliriana brainstorming sesija. Iskreno rečeno, nadao sam se nečemu koherentnijem od ovog razvojnog tima, pogotovo što su me u potpunosti kupili idejom Smitea, odnosno borbom između bogova čovječanstva.Već sam spomenuo ekonomiju unutar Paladinsa. Mikrotransakcije su implementirane na zdrav i pošten način, prvenstveno jer su u potpunosti bazirane na Hi-Rezovom sistemu plasiranom unutar Smitea. Igra se u potpunosti bazira na vašim sposobnostima da pogodite metu i izbjegnete metke, a mikrotransakcije se koriste kako bi otključali dodatne heroje, skinove i mounte. Jedino na šta se isplati trošiti valute je otključavanje novih heroja. U Paladinsu se nalaze dvije valute; Kristali su valuta koju možete dobiti samo zamjenom za pravi novac ili otključati u rijetkim slučajevima kakav je igranje sedam dana zaredom. Zlato se može dobiti igranjem. Poprilično velikodušne količine zlata nude se za svaku nadogradnju heroja i ličnog profila igrača. Svaki heroj, osim najnovijeg, uvijek košta 5000 zlatnika ili 200 Kristala. Otvorena beta Paladinsa je veoma dobro optimizirana. Mečevi su haotični i zabavni, a najveća zamjerka koju imam je detekcija udarca kod nekih heroja i nedostatak efekta koji vama ostavlja da pogađate da li nanosite ikakvu štetu protivnicima. Primjera radi, Šampion Fernando ima napad vatrenim projektilom, ali efekt zapaljenog heroja ne postoji, pa nikad ne znate da li nanosite štetu protivnicima. Pošto je Fernando heroj sa kojim morate prići bliže, svaki odlazak u napad je kocka.Najbolja stvar vezana za Paladins je što ne oduzima vremena koliko prosječna MOBA, ali je zabavan kao FPS igre. Ako ipak na samom kraju želite da napravim usporedbu, Paladins je kopile Team Fortressa 2 i Smitea. Zaigrajte samo jednu partiju i vidjet ćete koliko sam u pravu.Paladins je dostupan na Steamu.