necropolislogo

Harebrained Schemes stoji iza Shadowrun serijala čiji sam prvi nastavak igrao i oduševio se, a druga dva strpljivo čekaju na mojoj listi igara koje ću jednog dana odigrati. Upravo je ta činjenica Necropolis lansirala na vrh liste igara koje sam želio odigrati.

Osnovna ideja Necropolisa je uistinu zanimljiva. U jednom paketu spojeni su akcijska borba iz trećeg lica i nasumično generisane tamnice koje svaki put nude novu arhitekturu i raspored neprijatelja i predmeta. Tome treba dodati i kvazi permadeath jer igra ipak zbog moguće dužine partije nudi igračima mogućnosti samospašavanja kako bi mogli nastaviti.

Necropolis predstavlja piramidu na čijem vrhu se pojavljujete vi, avanturista, sasvim sam ili u društvu do tri prijatelja što je definitivno mnogo zanimljivija i slađa opcija. Cilj je izaći iz Necropolisa spuštajući se niz spratove. Igra će vas ograničiti u spuštanju tako što će vrata kroz koja prolazite od vas zahtjevati određen broj dragulja koje morate skupiti razbijajući predmete ili ubijajući neprijatelje. Ovo nije igra koja dopušta da se tako lako izvučete.

necropolis2

Analiza različitih elemenata Necropolisa nažalost ne nudi mnogo mogućnost hvale. Zbog specifičnog vizuelnog stila, tamnice se nakon nekoliko sati igre počinju činiti veoma sličnim. Elemenata u istima ima sasvim malo i sasvim je svejedno da li je igra izvukla jednu od 1000 već modeliranih soba ili zaista nasumično postavlja objekte na mapi jer nema šanse da spoznate razliku. Činjenica je da postoji određeni način slaganja soba, arhitektura koju kod mora ispoštovati i upravo zato je nedostatak različitih vizuelnih elemanata problematičan.

Igra nudi premali broj neprijatelja da bi prijetnja bila stvarna i bazirana na neznanju o načinim reagiranja. Kada zagusti, na vas će biti poslana horda od više neprijatelja te se kroz kvantitet pokušava sakriti sumnjiv kvalitet. Borba se veoma često može pobijediti sistemom jedan udarac-izmicanje što umanjuje izazov osim kad se suočavamo sa više neprijatelja. Ni sam sistem okršaja nije baš najsretnije rješen – kontrole nisu intuitivne, a animacije udaraca, blokiranja, kretanja i izmicanja se čine kao umočene u med. Jednostavno je sve sporo i nezgrapno.

Iako i oni imaju svoje boljke, svidio mi se crafting i Codex sistem. Crafting sistem je uistinu najjednostavnije rješen, skupljate različite sastojke i u bilo kojem trenutku imate priliku da napravite nešto na osnovu već otkrivenih recepata. Dodatne recepte možete kupiti kod trgovaca razasutih po nivoima. Codexi predstavljaju dodatne moći koje kupujete trošeći takozvane favor poene koji se mogu posmatrati kao nagrade koje dobijate na osnovu vaših sposobnosti i odigranih partija. Međutim, zahvaljujući posebnom stilu opisi Codexa su nedorečeni, pa je kupovina istih kocka. Prije je bilo loše, ali je nakon sveopće pobune razvojni tim odlučio da pruži igračima priliku da barem mogu pretpostaviti šta kupuju.

necropolis1

Kad smo već kod specifičnog stila, misterioznost i okultnost izgleda Necropolisa susreću se sa šaljivom naracijom i opisima. Ma koliko god volio šalu, ovdje ista nikako ne odgovara. Da je više različitih elemanata igre šaljivo, recimo da su neprijatelji drugačije dizajnirani ili da imamo trenutke koji animacijom ukazuju na to da se trebamo nasmijati, naracija i opisi bi mi bili prihvatljivi. Ovako, igra ostavlja dojam da je naraciju pokupila negdje na putu, iz nekog sasvim drugog projekta.

Žao mi je što se Necropolis pokazao kao naslov koji nije oduševio. Za količinu sadržaja koju nudi (premalo!) i frustracije i dosade koju uzrokuje ukoliko igrate sami (poprilično puno), igra je preskupa i neisplativa investicija. Iako igranje sa prijateljima donekle popravlja dojam, u solo varijanti Necropolis ne zadovoljava ni ljubitelje akcije ni ljubitelje roguelikea, a kamoli one koji su napokon očekivali dobro spajanje žanrova. Ostaje vidjeti da li će Harebrained Schemes dodati nove elemente i zaista poslušati svoju publiku onako kako su obećali nakon prvih valova negativnih ocjena.

Necropolis sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Bandai Namco Entertainment Europe na ustupljenom primjerku.