Trčim kroz prolaz i osvrćem se lijevo pa desno. Napet sam. Nivo moje energije je nizak, imam osam metaka u pištolju, a znam da su na mapi još trojica neprijatelja. Bomba neprijateljski kucka, ritam udara sve brže i brže. Nakon što sam utvrdio da nema nikoga u blizini, zalijećem se prema bombi, čučnem i pritisnem dugme za deminiranje. Vrijeme prolazi sporo, još sporije otkako mi se mrtvi članovi tima deru na uho da je neprijatelj pred vratima. U posljednji čas deaktiviram bombu i gledam kako moj tim slavi dok neprijateljski vojnici ulijeću i ubijaju me u trenutku trijumfa.
Klasična situacija na de mapama Counter-Strikea nimalo se ne može porediti sa napetošću iznenadnog video hita Keep Talking And Nobody Explodes. Kao i u gore spomenutom FPS-u, i ovdje ćete imati kao zadatak onesposobiti bombu koja otkucava. Ali nema automatike i mjesta za greške. I ne bojte se drugih igrača, bojte se nemilosrdnog vremena i nespretnih prijatelja.
Keep Talking and Nobody Explodes (u nastavku: KTANE) je u svojoj suštini multiplayer igra za dva igrača u kojoj se tradicionalna forma digitalnog multiplayera ipak nije održala. U KTANE-u jedan igrač započinje igru u podrumu sa eksplozivnom napravom ispred sebe. Drugi igrač igra ulogu eksperta. Ekspert može biti bilo gdje na svijetu u trenutku igranja – u vašoj sobi, u komšiluku, drugom gradu ili kontinentu. Sporazumijevati se možete licem u lice, pisanjem ili pričanjem putem Skypea, telefona i/ili toki-vokija. Bilo koje sredstvo komunikacije je dobrodošlo, iako je naravno najzabavnije da vaš ekspert bude u istoj sobi sa vama. Ekspertu je na raspolaganju dokument jednostavno nazvan Bomb Manual koji se proteže na dvadeset i tri strane i koji može listati u PDF formatu ili isprintati (preporučujem štampani primjerak). U dokumentu su opisani svi moduli sa kojima se deminer može sresti.
Postoji samo jedna caka – deminer može gledati samo ekran, a ekspert samo uputstvo.
Kada bomba počne nemilosrdno otkucavati, a komuniciranje eskalira u haosu nerazumijevanja, nervoze i smijeha, shvatit ćete kakvu vrstu haosa stvara ovo malo pravilo. Bomba koja izgledom podsjeća na kofer kontroliše se na jednostavan način. Desnim klikom i pomacima se rotira i pregleda, a lijevim se aktiviraju moduli. Moduli na istoj sastoje se od klasičnih filmskih sa žicama pa do suludih elemenata baziranih na Morzeovoj abecedi. Pored modula koje trebate ugasiti kako bi deaktivirali bombu, morate uzeti u obzir i dodatne elemente, broj baterija i serijske brojeve na bombi koji na prvu ne izgledaju kao prisutni jer se najčešće nalaze na stranama bombe gdje svaki neiskusni deminer zaboravi pogledati. Svaki element i pravila istog napisana su u uputstvu koje drži ekspert koji pak ne vidi vaš ekran. Uspješnost vaše misije uništavanja bombe bazirat će se na uspješnosti komuniciranja i pojašnjavanja. Ekspert zavisi od vaše mogućnosti da precizno opišete problem, dok vi ovisite od eksperta i njegove sposobnosti da pojednostavi zagonetku, pronađe rješenje i kaže ga vama. Kada recimo dođete do modula sa simbolima, pojašnjavanje simbola pretvara se u apsolutni haos. Naopako C sa repom! Čiča gliša, ali samo glava! Je li to krug? Nije krug, i glava i tijelo, ali nema noge i ruke! Ponavljanje dugog niza smjerova, brojeva i elemenata će stvoriti konfuziju jer nijedan igrač neće znati gdje je počeo, a odakle se treba nastaviti.
Igra nudi nekoliko kategorija bombi, a kada završite karijeru deminera, možete se okušati u beskrajno zabavnom free modu. Ovaj mod vam omogućava da pomjerate parametre i kreirate bombu koja može biti iznimno lagana ili nemoguće teška za deaktivirati. Da bi igra postala teža u ovom modu možete upaliti i hardcore verziju koja ne ostavlja prostor za pogrešku – jedna i progutat će vas mrak. Primijetio sam da se na bombama u modu karijere ide i na nasumično generisane elemente, tako izazov ostaje na određenoj razini iz partije u partiju. Naprimjer, bomba će imati modul sa žicama, ali će broj žica i boja istih varirati od partije do partije. Grafika je jednostavna, a zvuk efektan. Muzika prati dešavanja na ekranu, a centralna zvučna tema je zapravo otkucavanje sata bombe koje unosi nemir u biće onoga ko sa njom barata. Napomenut ću da igra podržava i VR setove, ali vam isti nisu nikako potrebni za dobru zabavu.
Ono u čemu KTANE briljira je apsolutna zabava bez obzira koje se uloge prihvatite. Vaš saigrač i vi ste svjedoci nevjerovatnog susreta analognog i digitalno. Bez obzira da li igrate kao ekspert ili deminer, iskusit ćete jednaku količinu zabave, što je u naslovu ovakvog tipa od iznimne važnosti.
KTANE generalno gubi na vrijednosti ukoliko nemate suigrača voljnog da vam se pridruži. Sam naslov je ekstremno zabavan i brzo ćete postati ovisni o njemu, ali bez nekoga sa kim možete podijeliti radost deaktiviranja eksplozivnog demona u posljednoj sekundi, bila ta osoba prisutna u sobi ili putem Skypea, sve pada u vodu. Ovo je savršena igra i briljira u izazivanju komičnih situacija kada je igrate sa prijateljima, kolegama, roditeljima, braćom i sestrama. Također, ukoliko igrate konstantno i puno sa jednom osobom, može vam se desiti da se naviknete jedno na drugo i postanete prevješti za sam koncept. No ne očekujte taj nivo nakon samo nekoliko sati, pogotovo kada dođete do kreiranja vlastitih bombi. Dovoljno je samo u igru ubaciti jednu novu osobu ili zamijeniti uloge i zabava se pokreće opet.
Ideja je unikatna, odlično razrađena i tročlani razvojni tim Steel Crate Games treba samo nastaviti dodavati module, nove modove i pratiti tempo svojih igrača kroz njihove ideje i prijedloge. Keep Talking And Nobody Explodes je najvjerovatnije najzabavnija party igra godine, jedna od onih kojima vrijednost neumoljivo raste, pogotovo kada umiješate amatere i pokoju kap alkohola – provjereno!
Keep Talking And Nobody Explodes je dostupna na Steamu. Zahvaljujem se Steel Crate Games na ustupljenom primjerku.