Brigador-logo

Ah, mladosti rana, nikad te rob tvoj zaboraviti neće. Bila je to zora novog milenija, svi su se bojali moguće apokalipse koja je trebala uslijediti kada satovi pobudale na ulazu u dvijehiljaditu godinu, a ja sam bio rijetko sretno dijete iz Dobrinje koje je posjedovalo prvu Playstation konzolu. Tog septembra, kod lokalnog pirata na pijaci Otoka kupio sam japansku ediciju Front Missiona 3. Bio sam naprosto očaran ogromnim mechovima i ljubav ka gigantskim ubicama ni dan-danas nije splasnula. Deceniju i kusur kasnije, upoznao sam se sa Brigadorom koji je uspješno spojio više različitih mojih ljubavi u jednu.

Debitantsko ostvarenje nezavisnog studija Stellar Jockeys pripovijeda već odslušanu priču o tiraniji u neonskoj budućnosti. Veliki vođa je mrtav. Iza njega ostaje sjenka prijašnje moći i do zuba naoružane frakcije koje su zauzele različite predjele Solo Nobrea. Vi ste plaćenik/ca, dio sistema otpora i imate samo jedan zadatak – infiltriraj područje, raznesi i ubij sve i vrati se sam.

Brigador ne izdvaja vrijeme da vam pojasni šta se dešava u dva osnovna moda igre, kampanji i freelance modu. Po mom nekom vlastitom nahođenju pokrenuo sam kampanju jer mi se učinilo da je upravo to pravi način da zaigram igru. Tek kasnije sam saznao da velike razlike između kampanje i freelance moda zapravo i nema. Jedan mod pokušava pričati priču, drugi daje određene slobode, u svojoj suštini sve se svodi na bespoštedno ubijanje.

Neugodno iznenađenje dočekalo me odmah na samom početku. Prve četiri misije pokazale su se kao smrtno dosadno kretanje i pucanje snimljeno kroz objektiv izometrične kamere kakva me odmah podsjetila na prvo izdanje Postala. Neprijatelji su bili malobrojni i slabi, a ni izazovnih ciljeva u misijama nije bilo na vidiku. Bio sam spreman da otpišem igru, a onda sam uvidio da sam ja pogriješio – prva četiri sukoba su zapravo tutorial misije u kojima se predstavljaju različite vrste vozila kojima možete upravljati.

Tek na petoj od dvadeset i jednu raspoloživu misiju igra je odlučila pokazati svoje zube.

brigador1

U Brigadoru iz izometrične perspektive posmatrate bojište. Kontrolisanje mašina za ubijanje predstavlja daleko najveći izazov. Neke je teže, a neke lakše kontrolisati, ali skoro sve se baziraju na principu da tastaturom upravljate i krećete se po terenu dok se mišem rotirate ka meti. Ako ste igrali World of Tanks princip će vam biti sasvim jasan, ali u svijetu Brigadora, malo zbog perspektive, malo zbog palete boja, kontrolisanje mecha/tenka/super naoružanog kombija zna predstavljati problem. Svaka mašina posjeduje primarno i sekundarno naoružanje te odbrambeni mehanizam, a neki od njih su dimne bombe i tektonski udari. Sekundarno oružje i odbrambeni mehanizam bazirani su na cooldown mehanici te ćete morati razmisliti kada upotrijebiti njihovu razornu moć. Brigador donosi više od četrdeset oružja i četrdeset i pet vozila različitih karakteristika.

Iako bi one starije elementi igre mogli podsjetiti na MechCommander, vrijedi napomenuti da Brigador nije strateška igra, već čistokrvna akcija. Međutim, daleko od toga da je u pitanju mech verzija Dooma ili Seriousa Sama. Taktika je vaš najbolji prijatelj, a nedostatak iste dušman koji će vas pokopati u sekundi. Najviše taktiziranja bit će u oblasti ciljanja, količine metaka i organizacije napada te povlačenja u trenucima kada neprijatelji bespoštedno navale. Ono s čime raspolažete u datom trenutku uvjetovat će i promjenu ili prilagođavanje stila igre.

Grafika i zvuk idu ruku pod ruku: trenutno jedan od najaktivnijih synthwave autora Makeup and Vanity Set komponirao je efektivan i minimalan neo-80s soundtrack koji se odlično uklapa u neonom okupane lokacije Brigadora. Vrijedi napomenuti da je moguće sve elemente na mapama u potpunosti sravniti sa zemljom te na taj način možete praviti zasjede ili iznenaditi neprijatelje. Nevjerovatno je zadovoljstvo uputiti raketu u benzinsku pumpu i raznijeti pola bloka, uključujući i nekoliko neprijateljskih vozila. Ipak, teško je ne uputiti zamjerke na izbor palete boja. Cijela igra je poprilično tamna, a u kombinaciji sa jarkim bojama metaka, nakon sat vremena trljat ćete oči i promišljati kako obloge od kamilice i nisu tako loša ideja.

brigador2

Ne uključujući četiri tutorial misije, kroz sedamnaest misija kampanje proći ćete po četiri puta. Svaku misiju moguće je odigrati sa različitim vozilima. Ovo ponavljanje služi svojoj svrsi. Igranjem skupljate novac kojim kasnije otključavate različite elemente za freelance igranje. Freelance mod je zapravo ništa drugo no free play mod u kojem možete odrediti svaki aspekt igre ili pustiti igri da vam nasumično složi misiju od otključanih elemenata. Izborom pilota (težine igranja), vrste vozila, naoružanja, neprijatelja i elemenata misije moguće je složiti različite kombinacije koje Brigadoru uveliko produžuju rok trajanja.

Zanimljiv dodatak verziji igre koju sam ja igrao je bonus materijal u vidu soundtracka i audio knjige. Iako knjigu nisam poslušao, znam da joj je misija da produbi znanja igrača o svijetu Brigadora, a takve sitnice u svijetu indie igara posebno cijenim jer je to, da se razumijemo, trud koji ulože oni najposvećeniji.

Brigador je najlakše i najpoštenije opisati kao zabavnu indie igru koja funkcioniše na svim poljima koje pokušava pokriti. Akcija je dobra, pucanje je zabavno, taktika čini važan element. Fali tu elemenata koji bi Brigador mogli učiniti još boljim iskustvom. Opcije modifikacije, kreiranja vlastitih izazova ili multiplayera – svaka od ovih stvari kojih nema u trenutnoj verziji igre Brigador bi podigli još stepenicu više. Osjeća se nedostatak tendencije da igra postane bilo šta više od višesatnog meča i povremene partije tu i tamo. No to što Brigador nije klasik ne znači ništa – dok ga igram, zabava ne staje.

Brigador sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Evolve PR na ustupljenom primjerku.