Upozorenje: Ovo NIJE recenzija finalnog produkta. Ova igra se trenutno nudi u pre-alpha/alpha/beta/early access fazi i osvrt je baziran na osnovu verzije igre ponuđene na igranje u trenutku pisanja recenzije. Finalni produkt se može nikako ili drastično razlikovati od onoga predstavljenog u ovom tekstu.
Basement, indie naslov ruskog proizvođača Halfbus jedna je od onih igara koje sam željno isčekivao na Steam platformi. U pitanju je kombinacija strategije i tycoon igre u kojoj imate za cilj ekspanziju kriminalnog carstva i totalnu dominaciju na polju proizvodnje, distribucije i prodaje narkotika. Naravno, slični naslovi su i ranije postojali, ali Basement je specifičan po tome što blatantno krade i gradi svoj svijet na ostavštini meni najboljeg serijala svih vremena – Breaking Bada.
Trenutna verzija igre ne nudi previše mogućnosti, ali je razvojni tim u bliskom kontaktu sa igraćom zajednicom, što pokazuje i javna mapa budućih aktivnosti kojoj može pristupiti i na kojoj može komentarisati svako ko posjeduje Googleov ili Trellov račun.
Igru započinjete u podrumu svoje kuće odakle kreće ekspanzija. Počinjete sa uzgojom marihuane, a u trenutnoj verziji igre možete još proizvoditi i LSD, heroin i amfetamine. Trebate paziti na nekoliko elemenata: prihode i rashode, policijske racije, gradnju laboratorija i iznajmljivanje ljudstva, te osvajanje novih teritorija. Osnovni prihodi dolaze od prodaje narkotika koji se nakon proizvodnje automatski razvoze do sektora u kojima su dileri. Rashodi zavise od ljudstva koje trenutno radi za vas, te se obračunavaju na dnevnoj bazi. Osoblje kojim možete upravljati se dijeli na dva dijela: osiguranje i proizvođače. Osiguranje služi za zaštitu objekata i proizvođača, te osvajanje novih teritorija. Proizvođači su radna snaga koja proizvodi narkotike nakon što izgradite laboratorije u svojim objektima. Pored laboratorija, možete graditi i sobe za odmor, skladištenje narkotika, strujne stanice i terminale za iznajmljivanje osiguranja, a sama gradnja podsjeća na sistem gradnje baze viđen u X-Com serijalu.
Policijske racije počinju tako što vam na ekranu iskoči poruka o mjestu koje će biti provjereno. Na minimapi je moguće pratiti kretanje policajaca, te sukladno tome poslati osiguranje koje će braniti mjesto. Trenutne opcije kada naiđete na raciju su podmićivanje policije ili sukob. U igri se pored policajaca pojavljuju i otporniji specijalci, te po nepisanom pravilu najčešće u objektima gdje su dileri skupljih narkotika. Dileri se automatski zapošljavaju osvajanjem ovih zgrada, te isto tako gube ukoliko nakon sukoba u zgradi ili nemogućnosti da platiš mito zgradu izgubiš.
Basement ima simpatičnu pikselastu 2D grafiku i nenametljiv zvuk sa atmosferičnom muzičkom podlogom koju je kreirao australijski muzičar Matt McLean, što ga čini zanimljivim naslovom za gledati i slušati, ali i pogodnim za ljude slabijih konfiguracija. U trenutnoj verziji igre ne nalazi se nikakvo uputstvo, te će vam trebati neko vrijeme da se naviknete na samu mehaniku, ali nakon toga ćete gradove osvajati bez ikakvih problema, doduše pomalo teže nego ranije otkako su u sam sistem igre ubacili nasumično generisane gradove. Sudeći po rasporedu navedenom na Trellu, uskoro nas očekuju nove opcije koje će igru učiniti raznovrsnom. Halfbus je najavio i zadatke, likove i dijaloge, što bi Basement moglo učiniti igrom najbližom Breaking Badu koju ćemo ikada dobiti. Osim ako, zamislite to, Telltale Games nakon Game of Thronesa ne dobije licencu za Breaking Bad avanturu.
Basement je dostupan na Steamu. Zahvaljujem se kompaniji Halfbus na ustupljenom primjerku.