ARK-SE_LOGO

Upozorenje: Ovo NIJE recenzija finalnog produkta. Ova igra se trenutno nudi u pre-alpha/alpha/beta/early access fazi i osvrt je baziran na osnovu verzije igre ponuđene na igranje u trenutku pisanja recenzije. Finalni produkt se može nikako ili drastično razlikovati od onoga predstavljenog u ovom tekstu.

Da igraća zajednica zna kako preživljavanje i nije toliko zanimljiva opcija prolaska kroz godine, broj survival naslova bi drastično opao. No, najveća platežna moć je u državama koje su na poprilično sigurnim nogama (ili grbačama nesigurnijih država), tako da je ljudima potrebno nešto krajnje (bez)opasno da se opuste.

Iako je survival žanr baziran na jednakim principima u skoro svim naslovima (jedi-pij-skupljaj-gradi-ratuj…), neki od naslova su u kratko vrijeme stekli enormnu popularnost koja je veoma često dijametralno suprotna kvaliteti samog naslova. Grupaciji PVP/PVE zlatnih šampiona koji su u kratkom roku prodani u više od milion primjeraka pridružio se i ARK: Survival Evolved, igra koja na prvi pogled i svaki naredni djeluje kao SF Rust sa elementima Jurassic Parka.

Kao i u većini igara ovog tipa, budite se na nepoznatoj lokaciji skoro goli, bez ikakvih uputa o tome ko ste, šta ste, gdje ste i šta se zapravo dešava. Ipak, prije samog buđenja, što je razlika između ARK-a i ostalih naslova, dobijate priliku da kreirate anatomiju svog lika. Pored izbora spola, koristeći različite reglere dizajnirate svoje digitalno tijelo. Rezultat može biti osoba bliža vašem izgledu ili apsolutnom anatomskom čudu kakva se najčešće i viđaju u svijetu ovu igre. Ja sam se nakon dva normalno dizajnirana lika odlučio kreirati tipičnog sezonskog bildera, izgradivši lika širokih ramena i bicepsa, ali tankih nogu.

Buđenje počinje animacijom kojom otkrivate da vam je u podlakticu usađen čudnovat čip koji podsjeća na nešto što je izašlo iz Terminatora. Čip se savršeno slaže sa tri futuristično dizajnirana obeliska koja predstavljaju najviše građevine na otoku i daju igri SF štih. Pritiskom na tipku sa slovom I saznajete da čip zapravo predstavlja inventorij u kojem možete pregledati karakteristike svog lika, otkrivene sheme za gradnju, skupljene predmete i zaseban crafting ekran. Ništa revolucionarno, ali sasvim pregledno.

Početak partije započinjete skupljanjem kamenja, biljaka i vlakana. Poprilično dugo (sat vremena) nisam imao pojma kako da nabavim drvo, sve dok slučajno nisam opalio šakom po deblu i dobio trsku, a zatim i drvo. Udaranje šakama po drveću oduzima vam energiju i koristi poene izdržljivosti, tako da se ova tehnika nabavljanja materijala koristi samo u prijekoj potrebi (čitaj: samim počecima). Nakon što sakupite dovoljno materijala i napravite prvi pijuk, igranje će postati lakše i zabavnije.

ARK_Screenshot_May19_2

Obavljajući akcije u igri, od sakupljanja predmeta, jela, pića, kreiranja i ubijanja, dobijate XP poene koji vam nakon nekog vremena dižu nivo. Dizanje nivoa označava podizanje i nekih od karakteristika vašeg lika kakve su zdravlje, snaga, brzina i količina predmeta koje možete nositi. Podižući nivo iskustva, dobijate i dodatne poene kojima možete otključavati engrame. Engrami, imenovani po pojmu iz neuropsihologije su trajni recepti za kreiranje predmeta. To mogu biti krovovi od trske, koplja ili kreveti. Engrami se permanentno vežu za vaš lik na serveru i ne nestaju kad umrete, baš kao ni iskustveni poeni. Ovo je u jednu ruku dobro jer trud pojedinca ostaje ukoliko se desi pogreška ili napad koji vas ubije, a u drugu ruku loše jer prejaki ljudi ostaju prejaki bez obzira koliko se vi trudili.

Igranje ARK-a u multiplayeru je uslovljeno udruživanjem u plemena. Kada kažem uslovljeno, vjerujem da ne želite potrošiti deset sati svog vremena i vratiti se na razvaljenu bazu, mrtvo tijelo i opljačkana skladišta. Izdavački studio uporno odbija da uradi wipe servera što znači da su određeni igrači, oni koji imaju više iskustva od vas, mnogostruko jači. Dosta takvih igrača čini i toksičnu masu zajednice – udruženi u pleme maltretiraju manje ili ih ucjenjuju u zamjenu za sigurnost. Mala plemena se mogu udružiti (svjedočio sam tome i scene su epske!) i pokušati svrgnuti tiranine, ali ako ste sami za sebe i glumite odmetnika u ovakvoj igri, ne očekujte dugu i plodonosnu karijeru na otoku. Plemena može osnovati svako, a samo postojanje istih unijelo je zanimljivu dinamičnost na PVP serverima kakva se ne viđa u sličnim drugim naslovima. Naime, ovdje se veoma rijetko dešava da drugi igrači na vas pucaju isprve, već ukoliko vide da niste u ničijim timu, dosta plemena će vas pokušati vrbovati, čak vam i poklanjati poklone kakvi su početnička odjeća i predmeti samo da vas pridobiju. U broju je snaga, a ARK: Survival Evolved to dokazuje.

Prethistorijske životinje predstavljaju osnovu strategije prodaje ARK-a u odnosu na druge survival naslove. Namjerno koristim izraz prehistorijske životinje umjesto dinosauri. Dinosauri zaista čine gro divlje populacije otoka na kojem se radnja odvija, ali susrest ćete se i sa izumrlim morskim bićima (megalodon) ili bićima čije se postojanje ne može utvrditi, ali vuku porijeklo od određenih vrsta (ogromni pauk Araneomorphus, očigledno imenovan po podredu Araneomorphae). Većinu ovih bića, u zavisnosti od njihovog i vašeg nivoa, moguće je pokušati ukrotiti, dresirati i jahati. U pitanju je specijalan i dugotrajan proces koji najčešće traje satima i iziskuje jako puno rada, ali je neophodan ukoliko igrač želi da ide u najbolju ligu. Zvijer se najprije onesvijesti konstantnim napadima ili sredstvima za omamljivanje, a onda se neprestano hrani različitom hranom. Iako zvuči bazično na papiru, proces se u stvarnosti treba dobro isplanirati. Neke zvijeri nisu na prvi susret sa čovjekom agresivne, ali neke će napasti bez pitanja. S druge strane, neutralna bića će vas početi napadati ukoliko vide da vi napadate neko drugo. Ovo je zaista dobro osmišljen koncept i kad jednom sa plemenom krenete na lov u T-Rexa i osjetiti njegov bijes dok ga tamani deset budala koje se deru preko mikrofona i štete vašim bubnjićima, shvatit ćete zašto se ova igra jako dobro prodaje.

ARK19

Ono što također razlikuje ARK od ostalih naslova je i određena vrsta zadataka koje morate obaviti, a koji se ne viđaju u survival žanru. Dok druge igre nude PVP i PVE opcije kao osnovne i najčešće jedine, preživljavanje u ovom naslovu ima i svoju svrhu. Istražujući otok naići ćete na različite lokacije, a neke od njih kriju i misteriozne artefakte koje kad skupite možete iskoristiti da dozovete Ultimativni Životni Oblik, odnosno ogromnog pauka koji predstavlja genetski modificirani (finalni?) cilj igre. Ovo je tek prvi u nizu neprijatelja sa kojima ćete se morati suočiti, više ih se očekuje u nastavku razvoja i već sada je ova ideja iznimno dobrodošla inovacija.

Svijet ARK-a zaista izgleda prelijepo. Uz The Long Dark i The Forest, ova igra nosi titulu naslova sa najljepšom okolinom. Zahvaljujući Unreal Engineu 4, predjeli u igri predstavljaju prostore iz tropske bajke… ili noćne more kada kroz zamućenu vodu ugledate hiper brze i ogromne megalodone kako razjapljenih ralja plivaju ka svom sedmom doručku od jutros – vama.

No nije sve tako sjajno. Igra trenutno pati od teške neoptimiziranosti. Moj kompjuter nije bog zna kako jaka platforma, ali pokretao sam i novije i starije naslove sa boljim framerateom i detaljima. Imam osjećaj da je u ARK-u još uvijek na snazi eksperimentisanje sa postavkama, što je sasvim u redu jer je u pitanju EA (Early Access) naslov, ali to vam se može opasno odraziti na igraće iskustvo. Ako je suditi po aktivnosti razvojnih timova uključenih u proizvodnju igre, konstantno se radi na optimizaciji naslova, a samo pokretanje trenutno nudi i više opcija za lakše igranje onima sa slabijim mašinama, a to je pokretanje u normalnoj verziji, verziji za kompjutere sa slabijom memorijom i verziji za kompjutere sa ekstremno slabom memorijom. Ako sumnjate u mogućnost pokretanja ove igre, pokušajte baciti pogled na oficijelnu Can I Run It? temu na Steamovom forumu koja već sada ima preko 9000 upisa, a na njoj se dešavaju čuda: od ljudi koji na mašinama tek pristiglim ispod prese muku muče do ljudi koji na tri ili četiri godine starim mašinama igru pokreću u kakvoj-takvoj kvaliteti. Nažalost, to je prokletstvo PC-ja i pogotovo Early Access naslova, zato se spremite na sve i svašta ukoliko vam kompjuter nije dovoljno jak ili neka od komponenti pravi problem.

ARK3

Ukoliko nemate prijatelje sa kojima možete igrati ovu igru ili niste vični igranju sa nepoznatim ljudima, a pogotovo nemate vremena za napredovanje, ova igra bi vam mogla biti pogrešan izbor. Trenutno je, kao što sam već i rekao, vladavina jakih i starijih te da bi se isti svrgli sa vlasti potrebno je udruživanje i neprestani rad. To nekim ljudima predstavlja zadovoljstvo, ali zadovoljstvo oduzima jako mnogo vremena. Pored toga, kada u timu radite na ostvarenju ciljeva, ne morate grindat i maltretirati se sa otključavanjem engrama jer će vam svaki u jednom trenutku biti potreban. Kada ste u plemenu, jedan član grupe radi na jednom, a drugi na drugom te samim tim je posao puno olakšan. Ovo je igra u kojoj ostvarivanje ciljeva uveliko leži u formalnom zajedništvu na način koji dosad nije viđen u modernim igrama ovog tipa. Nekad je samo ime plemena dovoljno da dobijete poštovanje ili da vas ubiju na licu mjesta.

Put ARK: Survival Evolveda je započeo prije dva mjeseca. Već sada se radi o impresivnom igraćem naslovu koji ne donosi revolucionarne promjene u žanr, ali ga akcenat na timsko/plemensko djelovanje, dinosauri na čijim leđima možete jahati i letiti te specifični zadaci izdvajaju iz mase sličnih igara. No ne zaboravite, ukoliko niste obdareni svemirskom mašinom ili voljom za konstantnim timskim djelovanjem, ARK: Survival Evolved možda (još uvijek) nije naslov za vas.

ARK: Survival Evolved sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se kući Studio Wildcard na ustupljenom primjerku.