blendergameasset

Blender je moja najdraža zanimacija kada se ne zanimam hrpom drugih stvari. Dok pokušavam raditi na svojim vlastitim modelima, nije mi mrsko vratiti se na sami start i ispratiti neko video uputstvo. Dobro je ponoviti i utvrditi postojeće znanje.

Internet zainteresiranima nudi nevjerovatno mnogo uputstava za sve i svašta, pa tako i za Blender. Neka od tih su dobra, neka loša, a neka oficijelna. Blender Institute, skupina ljudi koji stoje iza Blendera, nedavno je objavio i svoju seriju uputstava prvenstveno namijenjenih onim početnicima koje interesuje kreiranje modela za video igre. Kreiranje za video igre u nekoliko se tačaka razlikuje od kreiranja za druge medije, ali su počeci isti. Kada je u pitanju Blender Game Asset Creation, to znači da je sedam osmina uputstva namijenjeno svima, dok je samo posljednja sekcija namijenjena onima koji će eksportovati modele i importovati ih u igre, u ovom slučaju u Team Fortress 2.

Blender Game Asset Creation sastoji se od osam sekcija, pedeset i jednog videa i više od pet sati video materijala koji će vam pomoći da kreirate simpatičan šešir i ubacite ga u Team Fortress 2. Uz video paket dobit ćete i paket sa dodatnim materijalima kakvi su referentne slike na osnovu kojih modelujete. Kreiranje šešira kreće od samih početaka. Britanac Aidy Burrows na samom početku objasnit će osnovne komande Blendera u prve dvije sekcije, dok već u trećoj krećete sa modeliranjem i grupisanjem objekata. Nakon toga bacate se na UV mapping, odnosno proces kreiranja 2D slike koja predstavlja površinu 3D objekta. Nakon toga slijedi proces 3D farbanja i bakinga te eksportovanja i importovanja gotovog objekta u Team Fortress 2.

Aidy Burrows je po svemu sudeći majstor u svojoj klasi, ali negdje na sredini serijala on u potpunosti zaboravi da radi sa ljudima koji su tek nekoliko sati prije toga upalili Blender. Počinje pričati i objašnjavati jako brzo i razbacivati se komandama te ćete se morati pripremiti na veliki broj pauziranja i ponavljanja. Jedna od mana ovog serijala, baš kao i svakog drugog na koji sam naletio, je objašnjavanje određenih pojava na, nazovimo ga, mehanički način. Vi ćete znati ponoviti ono što ste vidjeli i napraviti svoj model, ali niko vam ne objašnjava ZAŠTO se neke stvari rade baš na taj način te samim tim nemate baš ni predstavu šta je ispravno, a šta pogrešno, što je po meni loše. Mislim da je važnije da se ljudima objasni razlika između ispravnog i pogrešnog i prikažu oba slučaja, a ne samo da se radi na jedan način i zapečati isti kao jedini. Govorim ovo jer sam u veoma kratkoj karijeri Blender entuzijaste otkrio da postoji nekolicina načina da se dođe do ispravnog rješenja.

game_assetblend.blend410
Low poly, High poly, pred UV mapping…

Iako postoji mogućnost da će video serijali uskoro dobiti i svoje titlove, zasad isti nisu dostupni. Ukoliko vam je britanski engleski komplikovan, moguće da ćete u kasnijem dijelu programa naići na određene probleme.

Nisam jedan od najžešćih zagovornika DRM-free filozofije jer mi suštinski ništa ne smeta u vezi DRM protekcije. Igre koje igram volim da posjedujem na Steamu jer su mi tu na jednom mjestu i automatski se osvježavaju kada se pojavi nova verzija naslova. Steam u posljednjih nekoliko mjeseci pokušava postati i platforma za pružanje digitalnog video sadržaja i to je razlog zašto se ovaj serijal nudi i ovdje, pored činjenice da je i Blender postao dio porodice softvera ponuđenog putem Steama i da je veliki broj ljudi sa oduševljenjem (uključujem se u tu skupinu) prihvatio dolazak Blendera na Steam.

Međutim, ne možete učiniti goru grešku od kupovine Game Asset Creation uputstva na Steamu. Ne sjećam se kad sam posljednji put boldirao tekst, ali ovaj put nije bilo drugog načina.

Steamov streaming servis je donekle nalik DayZ-ju. Vječni early access i kontrolom najsiromašniji servis sa kojim sam se sreo. Naprosto ne postoji bolji način da nabrojim zašto ne kupiti Blenderov serijal na Steamu od liste:

– video klipove možete samo gledati, ali ne možete skinuti. Ne bih plakao da nisam ograničen na Steamov video player koji je jedan od najgorih koje sam ikad vidio;

– video štopa, trza i mijenja rezoluciju na osnovu Steamovog mišljenja o vašoj internet konekciji. Bez problema streamam visoku kvalitetu Youtube videa, pa čak i Netflixa preko VPN servisa, ali mi Steam iz nekog razloga daje do znanja da je 500px širok video jedino što od njih mogu dobiti. I to sa urednim trzanjem i bufferingom svakih nekoliko minuta;

– kvaliteta slike je više nego očajna zahvaljujući rezoluciji. Jedno je gledati VHS rip kultnog horora iz šezdesetih, sasvim je drugo nagađati šta je kliknuto na ekranu. Gubite jako mnogo vremena;

– kada pauzirate i pokrenete video opet, kreće buffering. Kada nasumično kliknete na neki dio videa, bilo na poziciji naprijed ili nazad od vaše trenutne, buffering. Kada koristite grozomornu opciju premotavanja petnaest sekundi naprijed i nazad koja u teoriji zvuči u redu – buffering. Šta god da uradite, prebacite video preko cijelog ekrana ili pokrenete ga na drugom ekranu – buffering.

Nakon nekog vremena pogubit ćete živce i žaliti novac koji ste dali Blenderu putem Steama.

Koja bi bila finalna ocjena Blenderovog Game Asset Creation serijala? Uz nedostatak titlova i dobrog, ali često mahnitog instruktora, sigurno na internetu postoji veliki broj bolje produciranih video serijala koji će vam za manje novca dati bolji uvid u osnove Blendera. No ukoliko imate želju da podržite razvoj Blendera ili vas interesuju konkretni potezi vezani za modeliranje za video igre, moja preporuka je Blender Cloud, Blenderov oficijelni servis na kojem je ovaj serijal također dostupan uz dosta drugih i koji dopušta skidanje video klipova. Jasno je da je cijena na strani Steama kada poredimo sa Blender Cloudom koji traži minimalnu pretplatu od tri mjeseca (sa razlogom – tako se Blender financira), ali nemojte se začuditi ako se iznervirate lošim streamom do te mjere da odustanete od rada, što bi bila velika šteta.

Ja sam vas upozorio.

Ja sam Blender Game Asset Creation gledao na Steamu, a vama preporučujem da ga pogledate na Blender Cloudu. Zahvaljujem se Blender Instituteu na ustupljenom primjerku.