Igrao sam: PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS

Ako je suditi po riječima glavešine korporacije Valve, Gabea Newella, PLAYERUKNOWN’S BATTLEGROUNDS (u nastavku teksta PUBG) je trenutno na trećem mjestu najprodavanijih naslova na digitalnoj distribuciji Steam svih vremena. Uzevši u obzira da je igra u martu 2017. godine postala dio Early Access programa Steama, da je nakon devet mjeseci u decembru objavljena i verzija 1.0, dva su moguća zaključka – ili je svijet potpuno poludio ili je PUBG genijalna digitalna kreacija.

Istina je, zapravo, tamo negdje, što bi rekli na naslovnoj špici Slučajeva X. PUBG nije ni prva igra koja koristi koncept battle royale deathmatcha, niti je u svojoj suštini osnova za bilo šta revolucionarno, ali se vremenom, kroz mjesece razvoja, pokazala kao pametno dizajniran, sočan naslov.

Pretpostavit ću da neki od čitatelja žive ispod kulturne stijene, pa nisu čuli za termin battle royale, pa samim tim i nisu sigurni kakva je vrsta igre PUBG. 1996. godine japanski pisac Toushun Takami započinje rad na knjizi koja će biti izdata tek 1999. godine – naslov je, dakako, Battle Royale. Organizator tragičnog pokolja je autoritarna vlada Japana koja na otoku sukobljava srednjoškolce koji imaju jedan cilj – ubiti svoje kolegice i kolege ili umrijeti od njihove ruke. Originalna ideja je kasnije u nekoliko navrata bila sastavljana i rastavljana kroz filmove, video igre i stripove, a jedna od osoba inspirisanih naslovom je i Brendan Greene poznatiji kao PlayerUnknown. Brendan je dizajnirao modove čija je glavna inspiracija počivala na ideji Battle Royalea, da bi u finalu zauzeo poziciju dizajnera naslova koji je jedan od najprodavanijih u historiji video igara sa više od 30 miliona primjeraka.

Koncept je jednostavan. Devedeset i devet igrača i vi sjedite u avionu koji nadlijeće pusti otok. Odaberete mjesto na kojem želite iskočiti i kada sletite, počinje mahnita potraga za bilo kakvim oružjem koje vam može pomoći da ubijete. Cilj je samo jedan – preživjeti. Ukoliko ne igrate u timu, svih devedeset i devet igrača su vaši neprijatelji, a poginuti možete u bilo kojem trenutku, u prvoj sekundi ili za vrijeme posljednjeg okršaja. Ljudski kontrolisani neprijatelji nisu jedini problem – otrovna izmaglica vremenom sužava igraće polje i gura sve igrače u određeni sektor, te se time sprečava mogućnost kampiranja i bježanja od obračuna.

U igri su trenutno dostupne dvije mape – otočka Erangel predstavlja teritoriju inspirisanu Istočnom Evropom, dok je poluotočka Miramar smještena u rejon Centralne Amerike / Meksika. Obje mape, iako statične, imaju poprilično raznolik dizajn i omogućavaju ljubiteljima različitih vrsta okršaja da vrebaju svoje žrtve. Na mapama postoje lokacije i mogućnosti da se okušate u borbi prsa u prsa ili sa sigurne udaljenosti kao snajperista. Na svakoj mapi postoji nekoliko centralnih zona oko kojih će se liti litre krvi, ponajviše zahvaljujući činjenici da je raspoređivanje oružja kvazinasumično; moguće je da nećete pronaći dobar komad opreme na istom mjestu svaki put, ali određeni rejoni su garant veće aktivnosti zbog češćeg pojavljivanja bolje vrste naoružanja. U igri se možete kretati na vlastitim nogama ili koristeći neko od prevoznih sredstava. Ma koliko bila korisna jer vas brzo transportuju od lokacije do lokacije, prevozna sredstva su također i ubojita jer lakše otkrivaju vašu lokaciju, što zbog kretanja, što zbog zvuka koji emituju.

Pored solo igranja, PUBG omogućava i organizovanje u timove. Timske borbe daju posebnu čar igraćem iskustvu, iako realno smanjuju napetost koja vlada u situacijama sam protiv svih. Problem timskog igranja je slučajna prijateljska vatra – Bluehole je poznat kao žestok administrator, pa su nepoznati igrači i super poznati streameri u više navrata bili banovani zbog ubijanja kolega.

Najveći marketinški adut PUBG-a je nevjerovatan osjećaj tjeskobe, napetosti koju osjećate u trenucima dok igrate protiv desetine drugih igrača. Ovaj osjećaj progresivno raste u vama kako se približavate zadnjim trenucima meča. PUBG nikako nije igra za nestrpljive ni one koji ne vole nepravdu jer je ovaj naslov u svojoj suštini u potpunosti nepravedan. Nasumičnost će vas dovoditi u zaista neugodne situacije , ali kako vrijeme bude odmicalo i kako budete uspijevali da se izborite sa svim nedaćama, tako će rasti i nivo zadovoljstva učinjenim. Sama mehanika igre je veoma lagana za svariti, ali nekada vas i vlastite nadnaravne sposobnosti (ukoliko posjedujete iste) neće moći izvući iz gadne situacije. U PUBG-u ništa nije zapisano u kamenu, pa ga ta činjenica čini naslovom koji se može igrati religiozno kao e-sport ili usputno kao ubica vremena.

Put do slave i trećeg mjesta najprodavanijih naslova na Steamu svih vremena nikad nije bio lagan, a u slučaju PUBG-a, pakao ni dan-danas nije zatvorio svoja vrata. Pored velikoj broja varalica koje Battleye svakodnevno banuje bez milosti, igra i dalje pati od enormnog broja tehničkih problema, od kojih su najpogubniji optimizacija i rubberbanding. Rubberbanding je problem sa kojim sam se ponajviše i susretao, to je teleportiranje likova sa lokacije na lokaciju uslijed visokog laga koje u potpunosti onemogućava normalno igranje (krećete se kao da vas je neko ispalio iz praćke). Ovaj problem je čest, ali se ne javlja kod svih igrača, i što je najgore, ako je suditi po komentarima igrača – sa njim se susreću čak i igrači sa odličnim konfiguracijama i konekcijama. Mnogi za ovaj problem krive odluku tima da ne zaključa regiju Kine i ne ponudi ogromnoj kineskoj igraćoj zajednici vlastite servere. Dobra stvar vezana za Steam je povrat novca koji možete izvršiti pod određenim uslovima u slučaju da vam igra ne funkcioniše onako kako bi trebala.

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS predstavlja najpotpuniji battle royale naslov, odličnu akcijsku FPS/TPS igru koja luči adrenalin igrača na način na koji to raniji naslovi nisu uradili. Bazirana na godinama eksperimentisanja, poluuspješnim i neuspješnim pokušajima, te vlastitim idejama, PUBG hrabro korača cestom koji sama projektuje, iako će trebati još mnogo truda, volje i rada da se isprave teški tehnički problemi. O problemu varalica možda je najbolje ne pričati jer dok je igranja, bit će i onih koji neće birati metode dolaska do pobjede.

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se kompaniji Edelman na ustupljenom primjerku.