Trebalo je nekoliko godina da uopšte razmotrim ideju igranja nekog MMORPG naslova. Razlog tome je jedna od najgenijalnijih epizoda South Parka – “Make Love, Not Warcraft”, koja poprilično realno analizira i prikazuje mitove i obrasce ponašanja velikog broja igrača MMORPG-ja. Kada se World of Warcraft pojavio na tržištu, dosta mojih prijatelja ga je zaigralo, no ja se nikad nisam našao na strani ljubitelja Blizzardovog naslova, čak ni nakon dva pokušaja igranja. Od WOW-a sam uvijek više volio Wildstar koji je nažalost ugašen 28. novembra nakon što je NCSoft otpustio tim Carbine Studiosa koji je brojao više od pedeset ljudi.

Da MMORPG može biti nešto drugo osim vilenjaka i patuljaka, dokazao mi je Funcomov The Secret World. Horor fantastika u sadašnjosti, bazirana na svjetskim teorijama zavjere, kao i djelima velikana kakvi su Stephen King i H.P. Lovecraft, The Secret World je predstavljao nešto potpuno drugačije i obožavao sam ga igrati. U međuvremenu, igra je iz plaćene prešla u freemium mod i promijenila ime u The Secret World: Legends, što je uzrokovalo da se jedan dio igraće zajednice pobuni. Određeni dijelovi priče su u potpunosti nestali, a drugi su skraćeni i spojeni u cjeline. Ukoliko volite odličnu priču i možete zanemariti donekle nespretna MMORPG rješenja, ništa vas ne košta da zaigrate besplatnu verziju Legends.

Sav ovaj uvod zapravo služi da pokaže da ja nisam prekaljeni igrač MMO igara, sa ili bez RPG oznake, te bi ukoliko ste veteran, mišljenje o RPG-ju Black Desert Online trebali tražiti negdje drugo. No ako želite mišljenje osobe koja je neopterećena standardima i vodi se svojom logikom, u konstantnoj potrazi za dobrom igrom, nastavite čitati.

Sve je počelo u Koreji

Korejanski Black Desert Online razvija se od 2010. godine, a objavljen je 2013. U Evropu je stigao 2016. i moguće ga je kupiti na Steamu ili putem oficijelne stranice. Važno je napomenuti da igranje na jednoj platformi ne omogućava igranje na drugoj, kao ni prijenos podataka, pa se odlučite prije nego krenete u trošenje sati za monitorom. Na oficijelnoj stranici, izdavač nudi sedmodnevnu probnu verziju ukoliko su vremenski ograničena demo izdanja nešto iz čega možete izvesti zaključak o tome da li vam se igra sviđa ili ne. S druge strane, moja preporuka je kupovina na Steamu gdje se igra nerijetko na popustu može kupiti po cijeni od 4,99 €, što je i više nego odlična ponuda, ali samo ukoliko ste slični meni po pitanju strpljenja i raspoloživog vremena. Kakav sam? Čitaj.

Nakon instalacije i registracije računa, Black Desert Online me oduševila jednim od najboljih sistema za kreaciju fizičkog izgleda lika sa kojim sam se susreo na PC-ju. Igra trenutno nudi 17 klasa, a najnovija je Archer (strijelac) za sve one koji vole svoje mete gađati iz daljine. Klasama je zaključan pol, tako da kad odaberete klasu Kunoichi, dobit ćete upravo to što ste izabrali – ženskog ninju.

Izbor osnovne odjeće koja se kasnije može nadograditi skupim opcijama iz prodavnice u kojoj plaćate pravim novcem i nije nešto posebno, ali mogućnosti deformacija lica i tijela su mokri san za sve one koji su proveli više vremena kreirajući likove u Raw VS Smackdown serijalu nego u samom ringu. Igra omogućava kako nestrpljivim, tako i muhanatim da kreiraju avatara po želji.

Osnovna sličnost Black Desert Onlinea i The Secret Worlda je u tome da se obje igre razlikuju od ostalih MMO naslova, odnosno ne tjeraju da završite glavnu priču kako bi igrali u PVP modu protiv drugih igrača, već nagrađuju one koji istražuju. Priča u Black Desert Onlineu je mnogo lošija od one u Funcomovom naslovu, čak i manje produkcijske vrijednosti. Dok TSW integriše izgled likova u igrane sekvence koje su potpuno sinhronizirane i snimljene za svaku misiju u igri, igrane sekvence su rijetkost u BDO-u, a preuzimanje zadataka vrši se iščitavanjem menija u kojem jedno piše (i to često gramatički nepravilno), dok lik koji daje zadatak, onako reda radi, priča sasvim drugo. Vjerujem da je mnogo toga u prijevodu sa korejanskog izgubljeno; možda je i senzibilitet igrača iz matične zemlje drugačiji od moga – kako god, nije da sam mario previše za pričom jer mi je predivni svijet Black Desert Onlinea zaokupio pažnju drugim raspoloživim elementima.

Svijet BDO-a podsjeća na kombinaciju The Elder Scrollsa i lokacija iz Witcherove ekspanzije “Blood And Wine”. Ogroman je i potpuno imerzivan, omogućava igračima da provedu sate fokusirani na igru. U igri ne postoji mogućnost teleportacije (fast travel), no to i nije potrebno jer ćete u svakom trenutku otkrivati sitnice koje iskustvo čine bogatijim. Skretanje sa puta će biti nagrađeno, a ako se ipak umorite – pritiskom na T upalit će se autopilot koji će preuzeti kontrolu nad vašim likom i sprovesti ga do cilja, koristeći možda ne najbrže, ali većinom sigurne puteve i zone.

50 minuta, 50 sati, 50 noći?

Kako BDO ne tjera igrače da hrle ka endgameu i neizbježnoj PVP opciji, moguće je svoje iskustvo prilagoditi količini dostupnog vremena i zainteresiranosti za naslov. Bilo da igru igrate 50 minuta, 50 sati ili 50 noći, u istoj ćete uživate posve jednako, što je rijedak i hvale vrijedan balans.

BDO nudi jedan od najboljih sistema borbe koji podsjećaju na akcijske naslove iz trećeg lica. Bilo da koristite lika koji se bori prsa o prsa ili snajperistu koji vreba sa daljine, potrebni su preciznost i brzi refleksi kako bi pobijedili neprijatelje. U prvih nekoliko sati igre, pogotovo na Olvia serverima koji su dostupni novim igračima za brzu XP nadogradnju, neprijatelji vam neće predstavljati problem, ali ćete kasnije imati pune ruke posla boreći se sa hordama. Ta borba je ono što ćete raditi većinu vremena u igri, no ako se umorite, uvijek imate mogućnost da se pozabavite jednom od drugih radnji koje su vam na raspolaganju.

Igra omogućava da pecate, bavite se poljoprivredom, lovite divlje životinje i kreirate nove predmete. Ti sistemi otvoreno podsjećaju na sandbox atmosferu Eve Onlinea i šire dijapazon djelovanja, omogućavajući vam da probate nešto drugačije onda kada ste raspoloženi za nešto drugo. Lov na divlje životinje ili pecanje nisu tehnički prezahtjevne radnje, ali u svijetu baziranom na socijalnoj interakciji, čak i ove male akcije mogu postati začuđujuće zabavne. Određene nadogradnje imaju i AFK mod koji igrači koriste za unapređivanje likova – primjerice, ostave lika da peca preko noći i onda ujutro pokupe plijen koji prodaju trgovcima.

Još jedno od zanimljivih iskustava, i prvo tog tipa koje sam sreo u MMO-ima (ipak ih nisam igrao previše, da se razumijemo) je menadžmentsko iskustvo povezivanja rejona i unajmljivanja radnika koji vam pomažu da postanete bogati privatnik. Sve što zaradite, ali i osvojite kroz druge načine možete staviti u slobodnu prodaju na market na kojem svoju robu izlažu i hiljade drugih igrača, ali i iskoristiti za unapređivanje svoje imperije.

Hjustone, imamo i pokoji problem

Nijedna igra nije bez problema, pa tako ni BDO. Negativne strane mogu se podijeliti na probleme dizajnerske i tehničke prirode. Ova igra je jedna od najljepših igara u slobodnoj prodaji, a postala je još zahtjevnija kako je objavljen Remastered mod. Za pokretanje tog čuda trebat ćete kompjuter kupiti u NASA-i ili sličnom svemirskom centru, a što je najgore, možda vam se i novi stil Remastera gdje sve sjaji kao namazano mašću i posuto šljokicama uopće neće odgovarati. Osnovni mod igre naštiman na visoke postavke je dovoljno ugodan oku. Igra pati i od problema na koji se žale igrači bez obzira na konfiguraciju, a to je da prilikom ulaska u gradove često zna doći do vidljivog opadanja frameratea.

Prvi problem dizajnerske prirode je količina grinda koja u jednom trenutku prelazi granice prihvatljivog. Ukoliko ste povremeni igrač koji se ne prima tako lako, moguće da vam ovaj grind i neće smetati, ali nakon nekog vremena i ukoliko želite napredovati, uvidjet ćete da se ispod dobre koreografije krije mnoštvo klikova koji žderu vrijeme, pa je sasvim jasno zašto se dosta igrača služi AFK metodama napredovanja.

Drugi problem dizajnerske prirode je činjenica da ćete sve korisne, ne samo kozmetičke stvari, morati platiti kreditnom karticom. Ispostavilo se da su jedan od tih prijeko potrebnih elemenata životinje koje kupe predmete koji ostaju iza vaših neprijatelja, kompanjoni koji vas tiho prate u vašim ubilačkim misijama. Može se i bez životinja, ali to uključuje pozicioniranje iznad mrtvog tijela i dva klika na R da bi se predmet pokupio. Na količinu neprijatelja kojih ćete se morati riješiti, sasvim je nelogično ne uložiti novac u kupovinu ljubimca. Sreća u nesreći, ljubimac, baš kao i stvorenja koja jašete (mounts) i koja ubrzavaju kretanje ko svijet se ne vežu za likove (character bound)već za naloge (account bound), pa ako se odlučite krenuti ispočetka sa novim likom, investicija se mnogostruko isplati. Igra je jednostavno prepuna takvih malih prepreka koje tehnički nisu paywall, ali ogoljena verzija (ona spomenuta na početku teksta) i nije najbolje rješenje želite li ozbiljno uložiti vrijeme u igranje.

Black Desert Online je predivan, zarazan, bogat opcijama, ali i nepravedan prema onima koji ne mogu ili si ne žele priuštiti plaćene, često veoma skupe, a korisne dodatke. Na kraju krajeva, sve se opet svodi na ono što igrač želi. Meni, koji ću BDO igrati narednih nekoliko mjeseci u kratkim serijama, u skladu sa svojim nedostatkom vremena, neplaćanje savršeno odgovara jer količina dostupnog sadržaja je i više nego dovoljna. Ako ste ozbiljan igrač koji traži svoju novu MMORPG dozu, paket Black Desert Online – Traveler’s Package koji sadrži igru, životinju, konja, proširenje prostora za nošenje predmeta i nekoliko veoma korisnih potrošnih predmeta je mnogo pametnije ulaganje.