LogoSplat
Upozorenje: Ovo NIJE recenzija finalnog produkta. Ova igra se trenutno nudi u pre-alpha/alpha/beta/early access fazi i osvrt je baziran na osnovu verzije igre ponuđene na igranje u trenutku pisanja recenzije. Finalni produkt se može nikako ili drastično razlikovati od onoga predstavljenog u ovom tekstu.

Ideja krvavog sukoba u zatvorenoj areni gdje cilj (preživljavanje) opravdava svako sredstvo nije novitet u svijetu video igara. Međutim, The Culling razvojnog tima Xaviant (autori Lichdom: Battlemage) je prva igra koja se specifično razvija sa ciljem potpune  implementacije ideje battle royalea. Ovaj koncept je prvi put predstavljen u romanu Battle Royale autora Koushuna Takamija. Roman je poslužio kao predložak istoimenog kultnog filma, a cjelokupna ideja je doživjela ekspanziju i svjetsku popularnost kroz književni serijal Igre Gladi autorice Suzanne Collins. Nakon kraće alpha faze, igra je od marta dostupna u Early Access verziji na Steamu.

The Culling uvodi igrače u igru kroz seriju kratkih interaktivnih tutoriala. Kroz njih se upoznajete sa osnovnim mehanikama craftinga, liječenja, odbrane i napada. Tutoriali su efektni i njihovo postojanje je odista hvale vrijedno jer Xaviant koristi mehanike drugih igara, ali ih mijenja u skladu sa vlastitim potrebama. Ponuđena je i mogućnost igranja trening sesija sa botovima koji nisu pretjerano pametni, ali su se pokazali kao dovoljno dobri za upoznavanje svakog aspekta igre.

The Culling je baziran na nekoliko jednostavnih pravila. Prvo je da može biti samo jedan pobjednik, bio to pojedinac ili tim. Igra u ovom trenutku nudi svi-protiv-svih i timske mečeve. Drugo pravilo je da meč traje dvadeset minuta. Kako se meč primiče kraju, otrovni gas sputava učesnike na centru mape, ograničavajući tako preživjele na jedan manji teren gdje je sukob neizbježan.

CUL_Screenshot_01

Početak svake partije je ništa manje do panično traženje bilo kakvog oružja. Svaki igrač može nositi tri predmeta. Ukoliko nađete ruksak, kapacitet možete povećati za još dva mjesta. Kako se sad tu uklapa crafting koji u pravilu započinje gomilanjem predmeta, a onda eksperimentisanjem? U skladu sa akcijskom prirodom igre, crafting je olakšan. Ako pokupite kamen i ugledate drugi, na ekranu će vam se ispisati da možete napraviti primitivnu oštricu. Pritiskom na tipku F, započinjete proces craftinga koji traje nekoliko sekundi. Ti trenuci su poprilično napeti jer morate držati pogled na predmetu sa kojim kombinirate predmet u rukama. Skretanje pogleda znači prekid procesa craftinga. Situacije u kojima se umire za vrijeme kreiranja su česta pojava. Novonastalu oštricu spojite sa granom i dobit ćete koplje. Koplje spojite sa drugom granom i dobit ćete… mislim da ste shvatili. Svi trenutno dostupni crafting recepti izlistani su u meniju igre.

Pored raznolikog oružja, zamki i pomoći koje možete koristiti za ostvarivanje svoje dominacije na otoku, širom arene razbacane su različite vrste sanduka. Neke možete otvoriti, druge trebate raznijeti, a otvaranje trećih trebate platiti. U sanducima se krije hladno i vatreno naoružanje i hemijski dodaci koji poboljšavaju vašeg lika na kratko vrijeme i od njega prave ubojitu mašinu. Zamke u igri predstavljaju potpuno zasebnu dimenziju. Kreirajući zamke kakve smo mogli vidjeti u filmovima Predator i Rambo, moguće je strateški pozicionirati iste blizu ključnih mjesta na mapi te tako ubrzati uništenje neprijatelja.

Valuta F.U.N.C. osvaja se ubijanjem, istraživanjem, preživljavanjem i recikliranjem predmeta na za to predviđenim mjestima. Ista se koristi za otvaranje sanduka, crafting i pozivanje vaših ličnih paketa koji vam se dostavljaju zračnim putem. Paket možete složiti u meniju u kojem kreirate vlastitog lika. Tu mijenjate izgled i perks sistem koji dopušta fizičku različitost u odnosu na likove drugih igrača, ali i prilagođavanje lika vašem stilu igre. Dodatni paketi, od kojih su neki i minirani, padaju nasumično sa neba za vrijeme meča, uzrokujući anarhiju oko mjesta slijetanja. To je isproban sistem viđen u igrama kakve su Rust i ARK: Survival Evolved.

Nakon svake smrti imao sam priliku gledati nastavak borbe ili izaći iz partije i potražiti novu. Mečevi su zaista odlično koncipirani. Mehanika craftinga, borba na daljinu i prsa o prsa, u kombinaciji sa satom koji neumoljivo otkucava i gasom koji guši predstavljaju odličan test za živce. The Culling vrednuje pažljivost i taktiku. Kada bih krenuo agresivno, završio bih mrtav unutar prvih nekoliko minuta jer su se drugi igrači skrivali i skupljali oružje. Ukoliko bi proveo previše vremena sakrivajući se i pripremajući zamke, u posljednjoj etapi meča završio bih u centru arene nespreman za krvavo finale; ostali igrači su bili bolje naoružani od mene. Igra zahtijeva balans aktivnosti na tromeđi istraživanja mape, ofanzivno-defanzivnog djelovanja i craftinga.

CUL_Screenshot_07

Svaka partija završava nagradom, kozmetičkim dodatkom u vidu maske, hlača ili majice. Dobijeni predmeti se mogu prodati na Steamovom marketu ili razmijeniti sa drugim igračima i taj odnos je donekle pošten te vjerujem da se svi igrači nadaju kako jednog dana The Culling neće zahvatiti bolest P2W mikrotransakcija.

Detekcija pogodaka je još uvijek nepostojeća. Pogodak u glavu ne znači smrt na licu mjesta, iako bi to trebao biti slučaj ukoliko The Culling želi zaraditi titulu e-sport naslova na šta Xaviant cilja. Donekle više bodova donose napadi s leđa, a u uništavanju žive sile pomažu i statusi kakvi su krvarenje, trovanje, lomovi i sljepilo koji igrače hendikepiraju na određeno vrijeme.

Tropski otok skriva mnoge tajne. Veličina se doima odgovarajuća, kao savršena za šesnaest igrača. Dovoljno mjesta za skrivanje ima, ali otok je dobro dizajniran i kretanje neminovno uzrokuje susrete sa drugim igračima. Izgled otoka čini kombinacija prirodnog okoliša i ljudskih građevina, a na sve strane su kamere koje zuje i podsjećaju vas da svjetska javnost uživa u prikazima besmislenog nasilja. Bizarnu atmosferu nadopunjuje i glas komentatora koji objavljuje smrti na groteskan način. Pored toga, pogled ka nebu na otvorenom uvijek će vam zapeti na hologramskoj tabli na kojoj su ispisana imena živih i mrtvih igrača.

U prvih mjesec dana od izlaska, razvojni tim bio je veoma aktivan i igra je dobila nekoliko važnih zakrpi kojima su se balansirali nivoi i mehanike, ali i optimizirala sama igra. U odnosu na verziju koju sam igrao za vrijeme zatvorene alfe, trenutna Early Access verzija je još igrivija i zanimljivija.

The Culling treba još sasvim malo da postane neprikosnoveni kralj battle royale žanra. Već sada je mnogo iznad svih modova ovog tipa, ali i direktne konkurencije H1Z1: King of The Kill koja nezasluženo privlači mnogo veći broj igrača. Jezivo je koliko ova igra čini ubistvo zabavnim.

The Culling sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Evolve PR na ustupljenom primjerku.