Postoji kletva koja prati svaku razvojnu kuću koja digitalizira neku kartašku igru ili igru na ploči. Koliko god maštovita digitalna verzija bila, koliko god se vjerno preslikala pravila, koliko god se pazilo na detalje, štih papira, kocke, figurica, ručnog dijeljenja, bacanja, množenja i sabiranja je nemoguće prenijeti na ekran. Mnoge kuće prilikom digitaliziranja igre misle da su pametnije od kletve, pa dobijemo mrljave budalaštine kojih se i budale stide zato jer se igre napucaju sa vizuelnim elementima od kojih se valjda očekuje da popune rupe u samoj igrivosti. Počevši od ranih kompjuterskih verzija Monopola, Rizika, pa sve do današnjih grafičkim divotama napucanih digitalnih verzija Magic: The Gatheringa i sličnih TCG igara, sve su propale na putu da ostvare nemoguće, a nemoguće je zarobiti duh igara koje su ne samo ideja, već i fizički opipljiva zabava.
Chainsaw Warrior je manje poznata solo igra na ploči koju je osamdesetih objavio Games Workshop, britanska firma koja je od 1975. godine sinonim za dobru fantazijsku igru na ploči. U Chainsaw Warrioru (još uvijek pričamo o analognoj verziji), igrač je preuzimao ulogu vojnika koji ima sat vremena da spasi New York od potpunog uništenja. Bacajući kockice, izvlačeći karte i nadajući se boljim danima, igrači su imali za cilj da unište Tamu koja se krila u drugom špilu karata (i Tamu je predstavljala karta), no do drugog špila igrač je trebao uspješno proći (preživjeti) kroz prvi u kojem su se krili zombiji, ljigave mase, radioaktivni mutanti i slični pogani stvorovi kakvih se ne stide samo filmovi SF tematike iz osamdesetih godina. Ukratko rečeno: komplicirana, zabavna i krajnje zanimljiva solo igra.
Shvativši potencijal digitalnih igara, Games Workshop je kompaniji Auroch Digital ponudio da razviju digitalnu verziju Chainsaw Warriora za kompjutere i mobilne platforme.
Auroch Digital je kuća koja je svoj posao shvatila ozbiljno i jako dobro odradila konverziju iz analognog u digitalni medij najvjerovatnije po prvi put ne zanemarivši kletvu iz prvog paragrafa ovog teksta. Shvativši da igra sama po sebi nikad neće nadmašiti original iz 1987. godine i da se ne treba zamajavati lažnim nadama, očigledno je momcima i djevojkama na pameti bilo sljedeće: idemo prekopirati sva pravila, dodati neke naše (apsolutno zanimljive, moram priznati!) dodatke i napraviti retro igru koja će zabaviti i mlađe i starije. Stara ideja, nova izvedba, bez pametovanja.
Dvije su velike razlike između originalnog Chainsaw Warriora i digitalne verzije: originalni je od papira, digitalni je od binarnog koda. Originalni vam omogućava da sami kotrljate kockice, digitalni ima kod koji kotrlja kockice za vas klikom na lijevi taster miša. Sve ostalo je apsolutno identično.
Zašto je Chainsaw Warrior hiper-zabavan? Razvojna kuća očigledno nije okolišala kad je pravila ovaj naslov, te je sam način igranja više oslonjen na samu sreću (ishod bacanja kockica), a tek onda na strategiju (vaš izbor oružja, načina borbe…). Mogu proći sati i sati dok igrate da ne dovršite nijednu partiju jer jednostavno nemate sreće u bacanju kockica. Ukoliko vam se takva ideja ne sviđa, onda nemojte ni pokušati igrati. No ukoliko se kockar u vama nasmiješio, ovo je savršena prilika da ga pustite na slobodu da se bezazleno igra.
Chainsaw Warrior (digitalni primjerak) nudi tri nivoa težine. Oni se suštinski razlikuju u kombiniranju poena sa kockica za osobine vašeg lika na početku, te mogućnost ili nemogućnost da vidite koju opremu u vidu karata birate za svog lika na samom početku. Hard mod u igri je zapravo klasični mod, odnosno težina i postavke kako se igrala originalna, papirna igra iz 1987.godine. Ako mene pitate, originalni mod je trebao biti jedini mod, ali Auroch Digital je svjesna da postoje ljudi kojima je ovo prvi susret sa Chainsaw Warriorom, te se dodavanjem easy i medium moda napravio balans kako bi većina igrača bila zadovoljna. No nemojte pomisliti da se na easy modu kockice kotrljaju u vašu korist – ne postoji mod u kojem vas sreća više ili manje služi. To je zapravo puni pogodak ove igre i razlog zbog kojeg je vrijedi imati.
Igru prate jednostavne animacije koje vam ne odvraćaju pažnju, slike na kartama su retuširane i nastale na osnovu originalnih grafičkih prikaza na kartama, te muzika koja je jednostavna, ali hipnotična. Sve zajedno, taj grafičko-zvučni prikaz Chainsaw Warriora odaje omaž osamdesetima i retro furci, te ćete se bez ikakvih problema veoma brzo ufurati u svijet akcijskih junaka zaglavljenih u ponorima postapokalipse.
Vratimo se na sami početak – nijedna kartaška igra, nijedna igra na ploči nikada u svojoj digitalnoj varijanti nije ponudila isto iskustvo kao njen papirna sestra blizanka. Chainsaw Warrior također ne nudi isto iskustvo kao i originalni Borac iz ‘87., ali je digitalna verzija postapokaliptična zabavna i zarazna ludost namijenjena i mlađima i starijima, igra sa jednostavnim pravilima kojima je teško, a zahvaljujući i nesreći pri bacanju kockica nekada i nemoguće ovladati. Ovo je igra sreće, pa tek onda strategije, odlična solo zabava koja živi svoj drugi, zasluženi život u digitalnoj verziji.
Vrijedi napomenuti da sam Android verziju također imao priliku igrati, da se nimalo ne razlikuje od Steam verzije koja je recenzirana ovdje i da je igra vrijedna 4 dolara koliko trenutno košta u Google Play Storeu.
APSOLUTNA PREPORUKA!
Chainsaw Warrior je dostupan za kupovine na Steam Servisu po ultra povoljnoj cijeni od 4,99 €. Zahvaljujem se kući Auroch Digital na ustupljenom primjerku.