Igrao sam: REFLEX ARENA

Posljednjih nekoliko godina dešava se lagana revitalizacija omiljenog žanra devedesetih, arena shootera. Poznati naslovi dobijaju svoje direktne nasljednike (Unreal Tournament 4 i Quake: Champions), ali i inspirišu nove igre koji se nažalost i to često nepravedno bore za naklonost rasijane igraće zajednice koja svaki dan usmjeri pažnju na nešto novo.

Pandan Unreal Tournamenta je Toxikk o kojem sam pisao i ranije, a osmog marta i Quake je dobio svog nasljednika: Reflex Arenu.

Korištenje riječ nasljednik je poprilično odgovoran potez, ali teško da se Reflex Arena i u kojem pogledu može posmatrati kao bilo šta drugo. Dok Quake: Champions najave obiluju detaljima i prizorima koji signaliziraju da će postojati određeni odmak (barem vizuelni) od originalne ideje arena shootera, a pogotovo Quakea, Reflex Arena se čvrsto drži one: manje je više.

Reflex Arena je mehanikom najbliža trećem dijelu Quake serijala. Sve ono na šta ste navikli u Quakeu 3 sadržano je i u ovom naslovu: fluidno kretanje, mogućnost brze reakcije, bunny hopping, skakanje sa raketama. Noviteti donose dodatne mogućnosti, te vam omogućavaju da vladate arenom svojim nepredvidljivim ponašanjem na mapi. Primjera radi, plasma gun dobija funkciju lifta; u blizini zida, ako skočite i počnete pucati u pod, rafal će vas podići uz zid na viši nivo, omogućavajući vam da izbjegnete i najteže situacije u kojima vas protivnička vatra stjera u ćošak. Ručno izrađeni engine se zaista ponaša nevjerovatno dobro i za vrijeme testiranja nisam primijetio nijedan bug u kategorijama ciljanja i kretanja.

Igra omogućava standardne modove: svi protiv svih, timski mečevi, CTF mečevi, sve je tu. Kao poseban mod naveden je i Instagib, koji je populariziran u UT99, iako vuče korjenje iz Quake serijala. Instagib je posebno zabavan, a jedna od kružnih mapa kreirana za ovaj mod je sinonim za dobar, doduše i klasičan dizajn; što je više igrača na mapi, to je haos veći, a spawnkilling češća pojava (ne, ne nervira toliko).

Reflex Arena vizuelno briljira na dva polja: prvo je evidentan nedostatak nasilnog sadržaja, a drugo je zanimljiva, ali dobro odabrana paleta boja. Kako su igrači roboti, krv i otkinuti udovi zamijenjeni su uljem, žicama i metalom, pa je igra pristupačna i mlađim igračima. S druge strane, nedostatak vizuelnog pretjerivanja i jarke boje doimaju se zanimljive, ali i pomno odabrane za sve, od početnika koji ovakve naslove igraju s vremena na vrijeme, pa do hardcore igrača koji se takmiče u sezonama (trenutno je u toku prva Reflex sezona u kojoj se najuspješniji nagrađuju poenima kojima mogu kupiti dodatne skinove).

Integracija Steam Workshopa je genijalna – svako ima priliku napraviti svoj nivo u map editoru koji je i više nego lagan za korištenje, a činjenica da je igračima omogućeno da zajedno kreiraju mapu u isto vrijeme je još jedan od pluseva. Modeli robota se sastoje od više različitih dijelova koje dobijate nasumično kako igrate, a iste možete kupiti ili prodati na Steamovom marketu. Ipak, igra ni na koji način nije Pay2Win. Vrijedi napomenuti da je optimizacija naslova savršena, a omogućava igranje igre čak i na starijim mašinama bez pada frameratea, što je izuzetno važno kada su u pitanju ovakve vrste igara.

Stvarnih zamjerki zaista nemam. Ako bih baš morao da budem sitničav, reći ću da igrači ponajviše učestvuju u duel (1 na 1) mečevima i free-for-all deathmatch modovima, te da je servere u Evropi teško pronaći u tri ujutro, ali i ti argumenti mi padaju u vodu jer svaki put kada zaigram Reflex Arenu, susretnem se sa nevjerovatno ljubaznom online zajednicom koja svakog novog igrača prima velikodušno, a onim lošima (čitajte: meni) nerijetko se dešava da im vrhunski igrači dijele savjete, te ih podučavaju kako da postanu bolji.

Haotična, brza i jednostavna, sa progresijom koja je bazirana isključivo na vježbanju, Reflex Arena je zapravo Quake nastavak koji zaslužujemo. Uz cijenu od zaista mizernih 9,99 €, nadamo se da će igrači prepoznati kvalitet i pružiti priliku odista fantastičnom indie naslovu.

Reflex Arena sam igrao na Steamu. Zahvaljujem se Turbo Pixel Studios na ustupljenom primjerku.

Comments are closed.