Igrao sam: CONAN EXILES

Upozorenje: Ovo NIJE recenzija finalnog produkta. Ova igra se trenutno nudi u pre-alpha/alpha/beta/early access fazi i osvrt je baziran na osnovu verzije igre ponuđene na igranje u trenutku pisanja recenzije. Finalni produkt se može nikako ili drastično razlikovati od onoga predstavljenog u ovom tekstu.

Norveški Funcom je posljednjeg dana januara dopustio hiljadama igrača da pokušaju preživjeti na Zemlji u hiborijskom dobu dobu mača, krvi i magije, dobu Konana Varvarina. Conan Exiles nije prvi licencirani Conan naslov; Funcom je 2008. godine objavio MMORPG Age of Conan koji se nije uspio nositi sa popularnošću drugih MMORPG naslova, a nije mu pomogla i činjenica da se za isti tražila i mjesečna pretplata. Danas, Age of Conan je besplatan sa premium opcijom, ali po svemu sudeći i ne tako svijetlom sudbinom, pošto je Funcom trenutno očigledno koncentrisan na novu igru, kao i super popularni MMORPG The Secret World.

Prije svega, Konanovo doba se čini kao savršena postavka za igru u kojoj je glavni cilj igrača preživljavanje – svijeta Roberta E. Howarda je okrutan i ekstreman. Tako počinje i Conan Exiles; u Zemljama izgnanika zakucani ste na križ i ostavljeni da umrete zbog zločina koje ste počinili. Sa križa vas skida Conan koji, dok to radi, kontemplira da li bi možda bila veća milost da vas je prepustio pustinjskom suncu. Šta bi bilo kad bi bilo, nećemo nikada znati. Zato u se i u svoje kljuse, valja pustiti drugima krv.

Conan Exiles, baš kao i neslužbeni direktni oponent i inspiracija ARK: Survival Evolved, dopušta igračima da svoje igraće iskustvo započnu sa kreiranjem lika, modificirajući ne samo njegov izgled, već i uvjerenja. Možete izabrati da budete pripadnik jedne od rasa hiborijske Zemlje, te vjerska uvjerenja za koja ćete moći klati nevine i ne tako nevine. Međutim, ono što većinu igrača (ah, kakvo iznenađenje) ponajviše oduševljava je mogućnost modifikacije dužine penisa – ragdoll pretjerivanje je zaista uzelo maha i nije da mi smeta, ali mi više nije ni zanimljivo. Vjerujte mi, činjenica da ženskim likovima možete određivati veličinu grudi koje također podliježu sumanutoj fizici mi se također ne doima nimalo vrijednom aplauza.

Igru započinjete usred pustinje, bez ikakve orijentacije i informacija o vašoj lokaciji, a već viđene ikone na vrhu ekrana koje predstavljaju elemente kakvi su glad, žeđ, snaga i energija dat će vam do znanja na šta se tačno morate koncentrisati u svojim avanturama. Conan Exiles se čini kao ciljno razrađena kombinacija Rusta i ARK: Survival Evolveda, dva veoma popularna survival naslova koji su godinama privukli hiljade i hiljade igrača unatoč, barem meni, nejasno dugim Early Access fazama iz kojih obje igre još uvijek nisu izašle (a kad će, ne zna se). Ogromna, fantastična čudovišta element su koji neodoljivo podsjeća na ARK, konstrukcija građevina je (u dobrom smislu) pojednostavljeni ARK, dok je sam osjećaj napredovanja kroz okrutni svijet poprilično rustovski. Sama suština igre u trenutnoj se fazi nimalo ne razlikuje od bilo kojeg drugog survival naslova: skupljate različite komponente, kombinujete ih u oružja i oruđa, ista koristite za odbranu, napad, ali i konstrukciju građevina u kojima se skrivate za vrijeme noći i neočekivanih napada. Conan Exiles zaista ne donosi ništa novo u cijeloj toj priči craftinga.

Ipak, nije sve blijeda kopija poznatih naslova. Sitnice i zanimljive mehanike čine Conan Exiles vrijednim razmatranja o eventualnoj kupovini. Funcom je pametno iskoristio postavku svijeta Roberta E. Howarda. Primjer toga je recimo sistem ropstva. Ropstvo je, pored činjenice da kao koncept savršeno funkcioniše u svijetu barbara i puše vaš digitalni ego, veoma korisno jer NPC likovi pomažu brže napredovanje svojih gospodara u igri. Postoji robovska hijerarhija, te je moguće raspodijeliti robove, a sve u skladu sa potrebama igrača i hitnošću unutar proizvodnog pogona.

Božanstva u Conan Exiles nisu samo mrtvo sveto slovo na papiru – žrtvovanje u ime boga kojeg ste odlučili služiti unaprijedit će vašeg lika i dati vam određene pogodnosti, pa je religijsko ritualno ubijanje poželjan i nadasve zanimljiv element. Pored toga, kada vaš lik dostigne određeni nivo, a ukoliko zadovoljite dodatne elemente, moguće je i prizvati božanstva koja vam pomažu u razaranju neprijatelja. Grandiozna ideja!

Sistem borbe nažalost pati u ovom trenutku. RPG sistem nadogradnje lika uveliko uvjetuje ishode borbe, što zna biti frustrirajuće za igrače koji vode mlađe likove na serveru. Bez obzira koliko si dobar borac brzih refleksa, ukoliko imaš nesreću da naletiš na veterana čiji lik ima više XP poena raspodijeljenih na karakteristike vezane za borbu, bit ćeš satran u svega nekoliko poteza. Sam sistem nije nimalo loš, ali je neadekvatan za igru koja kao osnovu ima akciju. Geografija mape trenutno dopušta izgradnju baza na lokalitetima koji su, blago rečeno, nedodirljivi. Loša geografska rješenja će zbog balansa trebati biti što prije uklonjena ukoliko Funcom ne želi doživjeti jurišanje igraća na određene dijelove mape za koje se zna da su sigurni i frustraciju ostalih kada shvate da su te lokacije nedostupne. Kad smo kod balansa, isti će biti potreban i u domenama recepata, statusa lika i loota jer su određene trenutno ponuđene vrijednosti i više nego sulude.

Iako grafički igra izgleda impresivno, činjenica je da je neoptimizirana, pa će skokovi u kombinaciji sa povremenim serverskim problemima predstavljati poteškoću, a pogotovo u krucijelnim trenucima borbe ili susreta sa većim brojem živuljki i/ili igrača.

Sve u životu je rizik, samim tim i ulaganje novca u nedovršene digitalne proizvode. Steamov Early Access program izrodio je dosad mnogo odličnih igara koje su više ili manje guravo napredovale kroz svoju razvojnu fazu kako bi se na kraju okitile brojem 1.0, ali čini se da su Early Access razočaranje uvijek ostavljala veći utisak na sve nas. Conan Exiles, blago rečeno, nit’ smrdi nit’ miriše, već se doima kao igra koja ima potencijal survival hita. Howardov svijet je koherentan, zanimljiv i impresivniji od nasumičnosti ARK-a i Rusta (ipak je utemeljen na knjigama – ne trebamo sad raspravljati o kvaliteti istih) i dobro integrisan u igru odgovarajućeg žanra. Činjenica da iza iste stoji Funcom koji usko sarađuje sa igraćom zajednicom i izdaje sedmične, ponekad čak i dnevne zakrpe, te su već na samom početku moderskoj zajednici dali oruđa u ruke, čini me uvjerenijim da će Conan Exiles uspješno stići na svoje odredište.

Conan Exiles sam igrao na Steamu. Primjerak mi je ustupio Evolve PR.

Comments are closed.